استاندار سیستان و بلوچستان گفت: برابر اعلام دفتر ریاست جمهوری؛ دکتر روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران طی دو الی سه ماه آینده به استان سیستان و بلوچستان سفر می کند.
کد خبر: ۷۷۱۸۱۷
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۵ 14 August 2019

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان در جلسه‌ هماهنگی و برنامه ریزی این سفر که با حضور مدیران دستگاه های اجرایی استان برگزار شد، بیان داشت: فرصت حضور رئیس جمهوری و هیات همراه در استان موقعیتی استثنایی برای استان است و بایستی از این فرصت به نحو مطلوب استفاده شود.

استاندار تاکید کرد: در این سفر بایستی به منظور تأمین اعتبار ۱۰۰ درصدی مگا پروژه‌های استان از محل منابع ملی و استانی تلاش کنیم و در عین حال پروژه های جدید و اثرگذاری نیز تعریف نماییم.

رئیس شورای برنامه ریزی و توسعه استان گفت: در حال حاضر طرح گازرسانی به شهرستان های استان با اعتباری بالغ بر ۳۰۰۰ میلیارد تومان در دست اجرا می باشد.

احمدعلی موهبتی بیان داشت: در شرایط کنونی که کشور از نظر اقتصادی از شرایط خوبی برخوردار نیست، بالاترین میزان رشد بودجه مربوط به استان سیستان و بلوچستان می باشد.
وی افزود: طرح واردات دام سبک و سنگین به استان که در گذشته با چالش‌های جدی مواجه بود، با همت مدیران استانی و دستگاه‌های متولی رونق گرفته است.

استاندار یادآور شد: وقتی شرایط اقتصادی کشور با تنگنا مواجه می‌شود، شیب به سمت مرزها شدت می گیرد و تمرکز به مرز منجر به پدیده قاچاق و بی نظمی و هرج و مرج می شود لذا ما باید بتوانیم از این شرایط به خوبی به نفع استان بهره برداری و تهدیدها را تبدیل به فرصت کنیم.

استاندار سیستان و بلوچستان در این جلسه تاکید کرد: در این سفر بنا نیست اشکالات و صورت مسئله را پاک کنیم حتی اگر منجر به تذکر به مدیران استانی هم باشد بایستی نواقص را بیان کنیم تا رفع نقص شود.

موهبتی بیان داشت: در حال حاضر تنها ۴۸ درصد چارت سازمانی ادارات اشغال شده و نیروهای موجود از فشار کاری مضاعف رنج می برند.

استاندار سیستان و بلوچستان خطاب به مدیران گفت: با شناسایی نواقص و نیازمندی‌های استان پیگیر سفر مقامات وزارتخانه مربوط به استان باشند.

استاندار سیستان و بلوچستان ابراز امیدواری کرد: برای بهره‌برداری از ظرفیت‌های تعطیل شده استان همدلی و هم‌افزایی همه دستگاه‌های اجرایی استان مورد نیاز است.

وی تاکید کرد: این سفر بایستی هم پروژه های موجود و در دست اجرای استان را شتاب بخشد و هم پروژه‌های جدید و توسعه ای استان را در پی داشته باشد؛ لذا لازم است بستر لازم فراهم تا تصمیمات و پیشنهادات بهتری ارائه شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری نیز در این نشست گفت: طبق اعلام دفتر ریاست جمهوری این سفر مهم ظرف دو سه ماه آینده انجام می‌شود لذا دستگاه های اجرایی استان پروژه های قابل افتتاح مهم، پروژه های آماده کلنگ زنی و همچنین پیشنهاداتی که هیئت دولت می‌تواند در قالب لایحه به مجلس ارائه کند را جهت جمع بندی و برنامه ریزی به استانداری اعلام نمایند.

علیرضا نورا اظهارداشت: دکتر حسن روحانی ریاست جمهوری اسلامی ایران به ۱۱ استان کشور سفر خواهد کرد که در این برنامه استان سیستان و بلوچستان به عنوان چهارمین سفر استانی انتخاب شده است.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
انشاالله این سری که ریس جمهور محترم تشریف بیارند . مسئولین محترم استان به ایشان یاداوری بکنند سیستان هم جزی از این استان است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار