مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سراوان از افزایش 3 هزارتنی ظرفیت سردخانه‌ای برای ذخیره‌سازی خرماهای برداشت شده از سراوان خبر داد و گفت تا پايان شهريور امسال این میزان به ظرفيت سردخانه هاي خرماي شهرستان سراوان افزوده خواهد شد.
کد خبر: ۷۷۱۹۰۱
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۴ 16 August 2019

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان مدير جهاد كشاورزي شهرستان سراوان گفت: از ابتداي سال جاري با آغاز عمليات اجرايي ساخت دو واحد سردخانه در اين شهرستان، ۳هزار تن ظرفيت سردخانه خرماي شهرستان افزايش مي‌يابد.

وي با اشاره به پيشرفت فيزيكي ۹۰درصدي سردخانه‌هاي در حال ساخت گفت: جهت اجراي اين دو واحد سردخانه ۴۸ميليارد ريال سرمايه‌گذاري شخصي هزينه شده است.

شيرزاد كمالي با توجه به ظرفيت توليد خرما در سراوان، توسعه واحدهاي صنايع تبديلي وتكميلي خرما را ضروري دانست و گفت در حال حاضر از سطح ۱۱هزار و۲۸۰هكتار نخلستانهاي ديم وآبي شهرستان بيش از ۳۸هزار و۱۷۰تن انواع خرما برداشت و روانه بازارهاي داخلي و خارجي ميشود.

وي تصريح كرد تعداد ١١ واحد سردخانه فعال تحت پوشش جهاد كشاورزي در شهرستان با ظرفيت ١٨٦٤٠ تن شامل (٦٢٠٠ تن سردخانه و فضاي انبارداري و ٣٨٠٠ تن فراوري و ٨٦٤٠ تن بسته بندي) مشغول به فعاليت مي‌باشند كه با تكميل طرح‌هاي در دست اجرا ظرفيت اين واحدها به ۲۱هزار و۶۴۰تن خواهد رسيد.

گفتنی است سراوان با بیش از 11 هزار هکتار نخلستان و محصولی بیش از 38 هزار تن خرما، بیشترین تولید خرما در سیستان و بلوچستان را به خود اختصاص داده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار