کد خبر: ۷۷۹۹۴۹
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۸ 14 September 2019

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: ۱۵ نفر از ابتدای امسال تاکنون در رودخانه‌های محلی و چاه نیمه‌های شهرستان‌های زابل،نیمروز، زهک و هیرمند غرق شدند.

حسن مصفا در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بیشترین آمار غرق شدگی این مدت با هشت نفر در شهرستان زهک گزارش شد که بلافاصله بعد از هر حادثه تیم‌های نجاتگر تخصصی سیلاب و غواص این جمعیت به محل حادثه اعزام می‌شدند.
وی افزود: بیشتر افرادی که دچار حادثه غرق شدن در رودخانه‌های محلی و چاه نیمه می‌شوند به علت آشنا نبودن با وضعیت منطقه و فنون شنا در همان دقایق اولیه جان خود را از دست می‌دهند.
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان بیان کرد: شنا در رودخانه‌های منطقه سیستان به دلیل وجود چاه‌های حفر شده در گذشته بسیار خطرناک است اما با وجود هشدارهای داده شده برخی افراد بدون توجه به این هشدارها وارد رودخانه‌ها شده و جان خود را از دست می‌دهند.
به گزارش ایرنا با توجه به خشکسالی دو دهه گذشته در منطقه سیستان بسیاری از مردم برای تامین آب مورد نیاز خود در مصب رودخانه ها و انهار اقدام به حفر چاه یا چاهک کرده اند که اکنون با جاری شدن آب در این رودخانه ها محل و مکان چاهها برای مردم ناآشنا است و افرادی که برای شنا وارد این رودخانه ها و انهار می شوند احتمال غرق شدن آنها در این چاهها بسیار زیاد است.

سیستان با پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز در شمال سیستان و بلوچستان واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار