کد خبر: ۷۷۹۹۵۰
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۹ 14 September 2019

رئیس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی سیستان و بلوچستان گفت: جام ورزشی «خوشه چین» روستاهای این استان با حضور ۳۰۰ ورزشکار از ۲۰ شهریور به مدت ۱۰ روز در سراوان درحال برگزاریست.

امیرمحمد براهویی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: براساس دستورالعمل وزارت ورزش و جوانان مبنی بر برگزاری رقابت‌های ورزشی روستائیان تحت عنوان جام«خوشه‌چین» این رقابت‌ها به همت هیات بازی‌های بومی محلی استان و دهیاری‌ها در روستاهای سیستان و بلوچستان مورد توجه قرار گرفت.

وی ادامه داد: ورزشکاران شرکت کننده در این دوره از رقابت‌ها در ۶ رشته ورزشی فوتبال، والیبال، طناب‌کشی، هفت سنگ مهارتی، دوومیدانی و چوب‌کشی به مصاف حریفان خود می‌روند.

رئیس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی سیستان و بلوچستان ایجاد انگیزه برای رقابت‌های سازنده و موثر بین جوانان، ایجاد خودباوری و اعتماد به نفس در بین روستائیان و کشف استعدادهای جدید بویژه در بین جوانان و زنان روستایی استان را از مهمترین اهداف برگزاری این دوره از رقابت‌ها ذکر کرد.

وی بیان کرد: با توجه به تنوع فرهنگی تا کنون ۱۳۰ بازی بومی محلی در سیستان و بلوچستان شناسایی شده به طوریکه تنوع این رشته‌ها زمینه جذب حدود هفت هزار ورزشکار سازمان یافته را در این هیات فراهم کرده است.
براهویی ادامه داد: همچنین سیستان و بلوچستان یکی از استان‌های سرآمد در رشته بازی‌های بومی محلی در کشور است.

به گزارش ایرنا بیش از۴۶ هزار ورزشکار در قالب حدود ۵۰ هیات استانی و ۵۰۰ هیات شهرستانی در سیستان و بلوچستان سازماندهی شده اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار