معاون سیاسی و اجتماعی استاندار بیان داشت:
معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه استان برای رسیدن به توسعه، نیاز به تصویر سازی مثبت در سطح ملی دارد، از جامعه شناسان خواست با نقد جسورانه آسیب های اجتماعی و مسایل شهری و ارایه مشورت و نظرات کارشناسی در فضایی غیر احساسی، به مسوولان استان در راه توسعه کمک کنند.
کد خبر: ۷۸۱۶۳۲
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۷ 21 September 2019

 

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان علي زینی وند صبح روز جمعه در دیدار با جمعی از جامعه شناسان؛ استان را به دلیل گستردگی جغرافیایی و پیچیدگی مسایل، یک استان با چالش های متعدد عنوان کرد و استفاده از نظرات نخبگان و صاحب نظران حوزه های مختلف را از سوی مدیران مهم برشمرد.

وی همچنین به اهمیت کار تشکلی برای هم افزايي نظرات افراد و تاثیر گذاری بر تصمیمات مدیران اجرایی تاکید کرد و گفت: در تصمیم گیری ها و تصمیم سازی ها از مشورت نخبگان استفاده می شود.

معاون استاندار اظهار داشت: نقش نخبگان در تبيين بيشتر ادبيات هم گرايي و هم افزايي در استان حائز اهميت است.

زيني وند با بيان اينكه انتقادات بايد بر روی مشکلات استان و بیان آسیب های اجتماعی باشد؛ تصريح كرد: اكثر انتقادات بیشتر روی مطالبات صنفی و مدیریت ها است که اغلب جنبه سیاسی دارد.

وی با اشاره به وجود آسیب های متعدد اجتماعی در سیستان و بلوچستان که معلول عوامل دیگر هستند، خواستار توجه جامعه شناسان به علل ایجاد آسیب ها و دادن مشورت به مدیران شد و از مدیران استان خواست برای برون رفت از روز مره گی و هدر نرفتن فرصت مدیریتی در اختیارشان، از نظرات نخبگان بهره گیرند.

 مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری نیز در این نشست با بیان اینکه در نظر است جلسات متعددی با کارشناسان حوزه های فرهنگی و اجتماعی برای بررسی علل آسیب های اجتماعی و دیگر مسایل استان برگزار شود، هدف از برگزاري اين نشست را استفاده از نظرات اساتید دانشگاه و جامعه شناسان عنوان کرد.

محمد میهنی حاشیه نشینی، فقر، زنان بدسرپرست، اعتیاد و ازدواج ها و طلاق های ثبت نشده را از جمله آسیب های اجتماعی استان ذكر کرد و افزود: نیاز است جامعه شناسان استان، برای کاهش این آسیب ها حساس باشند.

همچنين در اين نشست تعدادی از اساتید دانشگاه و دانش آموختگان رشته جامعه شناسی به بیان دیدگاه های خود پرداخته و آموزش مدیران در مباحث توسعه، آسیب شناسی مشکلات بدون توجه به مسایل قومی و مذهبی، توجه به مشارکت های مردمی در پروژه های عمرانی، همکاری ادارات با دفاتر تسهیلگری و توسعه محلی، توجه به حاشیه نشینی، استفاده از سازمان های مردم نهاد در کاهش آسیب های اجتماعی و نیاز به پذیرش انتقادات جامعه شناسان از سوی مدیران استان را از دغدغه های خود بر شمردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار