به گزارش ایسنا براساس آمارهای سازمان ثبت احوال، در سال ۱۳۹۳ در کشور تعداد یک میلیون و ۵۳۴ هزارو۳۶۲ نفر متولد شدند که از این تعداد  ۷۸۸هزارو۶۶۸ نفر پسر و ۷۴۵هزار و ۶۹۴ نفر دختر بودند و یک میلیون  و۱۷۸هزار و ۹۲۱ نفر در شهر و ۳۵۵هزار و ۴۴۱ نفر در روستا متولد شدند.

در سال ۹۴ نیز در کشور یک میلیون و ۵۷۰ هزارو ۲۱۹نفر متولد شدند که ۸۰۶هزارو۴۵۶ نفر پسر و۷۶۳هزارو ۷۶۳نفر دختر بودند. تعداد متولدان در شهر نیز یک میلیون و ۲۰۸هزار و ۱۴۲ نفر و تعداد متولدان در روستا نیز۳۶۲هزارو ۷۷ نفر بودند.

روند ولادت اما در سال ۹۵ کاهشی شد؛ به طوری که کل اسناد ثبت شده ولادت در کشور یک میلیون و ۵۲۸هزارو ۵۳ نفر بود . تعداد پسران و دختران متولد شده  نیز به ترتیب۷۸۶هزارو۱۴۲ پسر و۷۴۱هزارو۹۱۱ دختر بودند. در شهر و روستا نیز تعداد متولدان به ترتیب یک میلیون و ۱۷۶هزارو۳۲ نفر و ۳۵۲هزارو۲۱ نفر بودند.

سال ۹۶ نیز نسبت به سال ۹۵ حدود ۴۰هزار سند ولادت  کمتر به ثبت رسید؛ به طوری که جمعیت متولد شده در این سال به یک میلیون و ۴۸۷هزارو۹۱۳ نفر رسید که از این میان ۷۶۶هزارو۱۴۰نفر  پسر و۷۲۱هزارو۷۷۳نفر دختر بودند.  

در سال ۹۷ این آمارها با کاهش حدود ۱۲۱ هزارنفری مواجه شد و به عدد یک میلیون  و ۳۶۶هزارو ۵۱۹نفر رسید که ۷۰۴هزار و ۶۷نفر آن پسر و۶۶۲هزارو ۴۵۲نفر آن دختر بودند.