مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین طی شش ماه گذشته بیش از ۲ هزار و ۶۶۷تن انواع ماهیان گرمابی ، سردآبی دراستخرهای پرورش ماهی استان تولید شد .
کد خبر: ۷۸۴۶۲۸
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۶ 02 October 2019

بیش از 2 هزار و 677تن ماهی در استخر های پرورش ماهی تولید شد

به گزارش تابناک قزوین،ایرج رحمانی مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت : از این میزان ماهی تولید شده ؛ دو هزار و ۳۰۴ تن انواع ماهیان سردابی و ۳۶۳ تن ماهی گرمابی است .

وی اظهار داشت : این میزان ماهی در ۳۷۷ واحد فعال پرورش ماهیان تولید شده است .

به گفته ی این مقام مسئول ؛ برنامه تولید ماهی در سال جاری ۳ هزار و ۸۴۸ تن است .

رحمانی سرانه مصرف ماهی در استان را ۶,۷ کیلو گرم دانست .

مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان اینکه پرورش ماهی در آبهای داخلی راهی مناسب جهت تولید پروتئین مرغوب و ایجاد اشتغال است گفت : تنوع آب و هوایی در مناطق مختلف استان موقعیت مناسبی را برای پرورش ماهیان سردابی ، گرمابی و سایر گونه ها فراهم کرده است .

رحمانی اضافه کرد : توسعه پرورش ماهی در آبهای داخلی علاوه بر تولید پروتئین مرغوب می تواند در ایجاد اشتغال و درآمدزایی در منطقه نقش موثری داشته باشد .

وی به ارائه تسهیلات و سرمایه گذاری در بخش آبزیان اشاره کرد و تصریح کرد : در همین راستا ؛ با معرفی متقاضیان تسهیلات در زمینه آبزی پروری از ردیف های مختلف اعتباری به بانک های عامل و جذب درصدی از اعتبارات؛ طرح های خوبی در استان اجرا شده که با تخصیص اعتبارات بیشتر می توان طرح های آبزی پروری بیشتری را عملیاتی کرد .

رحمانی اظهار داشت : در راستای توسعه آبزی پروری در آبهای داخلی با توجه به استفاده بهینه از آب و پرورش متناسب با شرایط ویژه چاههای آب کشاورزی استان و اشتغالزایی پرورش گونه های جدید با توجیه اقتصادی همانند پرورش ماهی کپور به صورت تک گونه در استخرهای ذخیره آب کشاورزی در استان انجام شد .

وی خاطر نشان کرد : تشکیل ستاد توسعه شیلات در راستای دست یابی به اهداف اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال ، ساماندهی مراکز عرضه و دپوی ماهی بصورت زنده و خرده فروشی ، ساماندهی و تجهیز ناوگان حمل و نقل آبزیان بصورت زنده و صید شده، ملزم نمودن فروشندگان ماهی نسبت به نصب برچسب تاریخ انقضا برای آبزیان و هماهنگی با اداره کل دامپزشکی درجهت رفع موانع تولید و اختلاف نظرات فی مابین در راستای دست یابی به توسعه آبزی پروری و تولید محصول سالم از مهمترین اقدامات این مدیریت بوده است .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار