کد خبر: ۷۸۵۶۰۶
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۰۶:۵۵ 06 October 2019

فرماندار قصرقند در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: راه ارتباطی ۴۰ روستا در این شهرستان بر اثر طغیان رودخانه کاجو از چند روز پیش تاکنون همچنان بسته است.

رحیم‌بخش پاک‌اندیش روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بارندگی‌های شدید چند روز گذشته در جنوب سیستان و بلوچستان بویژه شهرستان قصرقند سبب بسته شدن راه‌های ارتباطی این روستاها شده است.

وی ادامه داد: با توجه به شدت جریان آب امکان استفاده از ماشین آلات راهداری برای بازگشایی مسیر وجود ندارد.

 فرماندار قصرقند افزود: معمولا با هر بارندگی شدید و طغیان رودخانه‌های فصلی برخی راه‌های روستایی این شهرستان که از بستر رودخانه می گذرد بسته می‌شود که بازگشایی آنها تا زمان کاهش سیلاب در رودخانه‌ها امکان‌پذیر نیست.

راه ارتباطی ۴۰ روستای یادشده در دهستان حمیری از بستر رودخانه کاجو می گذرد و تنها راه ارتباطی این روستاها است و با هر بارندگی و جاری شدن آب در این رودخانه راه ارتباطی نیز بسته می شود.

مسئول دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان در تماس خبرنگار ایرنا گفت: هنوز گزارش کتبی از قطع راه ۴۰ روستا در شهرستان قصرقند به این دفتر اعلام نشده است.

رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به صدور اخطاریه جوی شماره ۱۵ این اداره کل گفت: با تقویت موج دوم سامانه بارشی در این استان انتظار می‌رود تا امروز بارش‌های همرفتی ادامه یابد.

علی ملاشاهی اظهار داشت: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های جوی همچنان رشد ابرهای همرفتی، رگبار و رعد و برق شدید و وزش تندبادهای شدید لحظه‌ای در استان ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: امروز قدری دامنه فعالیت سامانه گسترش می‌یابد و علاوه بر نیمه جنوبی و سواحل، برخی مناطق مرکزی استان نیز شاهد رگبارهای باران و تگرگ، رعدوبرق و تندبادهای لحظه‌ای خواهند بود.

ملاشاهی با اشاره به خطر برخی پدیده‌های ناشی از فعالیت‌های شدید همرفتی گفت: مهمترین اثرات مخاطره‌آمیز جریانات همرفتی، برخورد صاعقه بویژه در مناطق مرتفع و کوهستانی، رگبار باران همراه با تگرگ، تندباد لحظه‌ای و سیلابی شدن رودخانه‌ها و آب‌گرفتگی معابر است.

وی تصریح کرد: توصیه می‌شود در زمان فعالیت سامانه‌های بارشی بویژه هنگام رعد و برق و صاعقه از تردد و توقف در کنار مسیل‌ها و رودخانه‌های محلی و صعود به ارتفاعات خودداری شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار