رئیس گروه تحقیقات هواشناسی سیستان و بلوچستان:
رئیس گروه تحقیقات هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: آسمان سیستان و بلوچستان در نخستین روزهای فصل پاییز آنقدر بارید که این استان در ۱۲ روز نخست مهرماه در صدر بهترین دریافت کنندگان بارش کشور قرار گرفت.
کد خبر: ۷۸۵۶۲۷
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۷ 07 October 2019

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان اله بخش ریگی گفت: بررسی وضعیت بارندگی های ۱۲ روز نخست  پاییز کشور نشان می دهد که میزان ریزش های دریافتی سیستان و بلوچستان در بهترین شرایط نسبت به سایر استان ها قرار دارد.

وی افزود: از ابتدای سال زراعی یعنی اول مهرماه تا کنون به صورت میانگین ۱۱ میلی متر باران در سیستان و بلوچستان باریده که به لحاظ ارتفاع بارش سومین استان کشور محسوب می شود اما این میزان بارندگی در مقایسه با شرایط نرمال بارش در هر کدام از استان ها، بهترین شرایط را دارد.

رئیس گروه تحقیقات هواشناسی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه میانگین بارش های ۱۲ روز نخست مهرماه در استان صفر میلی متر است، ادامه داد: در این مدت حدود ۱۰ درصد از بارش های یک سال زراعی استان دریافت شده که این شرایط در این موقع از سال کم سابقه است.

ریگی در بخش دیگری افزود: پس از سیستان و بلوچستان استان هرمزگان تا این موقع از سال حدود پنج درصد از بارش های سال زراعی خود را دریافت کرده است. استان های پرباران و ساحلی دریای خزر یعنی مازندران و گیلان نیز با دریافت حدود دو درصد از بارندگی های سالانه خود، در جایگاه های سوم و چهارم قرار گرفته اند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های جوی انتظار می رود بارش های سیستان و بلوچستان در روزهای آینده نیز ادامه یابد و میانگین بارش دریافتی استان بیشتر شود.

سیستان و بلوچستان در صدر بارش‌های پاییزی + جدول

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار