مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: بررسی داده های بلند مدت هواشناسی نشان می دهد که بعد از گذشت ۲۰ سال هوای چابهار در مهرماه بارانی شد.
کد خبر: ۷۸۶۰۰۲
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۰۶:۵۰ 07 October 2019

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان محسن حیدری اظهار داشت: مهرماه یکی از کم بارش ترین ماه های سال در سیستان و بلوچستان است که بارندگی های به شدت بی نظم و بی قاعده و به شدت پراکنده دارد.

وی افزود: این شرایط را می توان در بررسی داده های بلندمدت بارش در برخی شهرهای استان نظیر چابهار تأیید کرد. این شهر در حدود ۴۰ سال اخیر تنها ۲ بار در مهرماه گزارش بارندگی داشته است که آخرین بارش آن به مهرماه ۲۱ سال قبل بر می گردد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در شبانه روز گذشته چهار میلی متر باران از بندر چابهار گزارش شده است، گفت: در ۲۴ ساعت گذشته میزان بارندگی در برخی ایستگاه های بارانسنجی شهرستان های ساحلی استان به ۵۰ میلی متر و بیشتر از آن نیز رسید.

حیدری اضافه کرد: تا ساعت ۰۸:۳۰ امروز از ایستگاه «مومان» کنارک ۶۴، «سورکمب» چابهار ۵۰ و «کهیر» چابهار ۲۷ میلی متر باران گزارش شده است.

وی با بیان اینکه بارش های دو هفته نخست پاییز در برخی نقاط سیستان و بلوچستان حداقل در ۲۰ سال اخیر بی سابقه بوده است، گفت: در برخی نقاط به‌اندازه یک سال زراعی استان باران بارید و در برخی ایستگاه ها رکوردهای ۳۰ ساله بارندگی های مهرماه شکسته شد.

عضو ستاد مدیریت بحران هواشناسی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در خاش رکورد ۳۲ ساله بارندگی های مهرماه شکسته شد و برای نخستین بار از زمان تأسیس ایستگاه هواشناسی در این شهر میزان بارش ها به بیش از ۳۰ میلی متر رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار