مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: ایرانشهر در شبانه روز گذشته با ۲۵٫۸ میلی متر پربارش ترین شهر کشور شد.
کد خبر: ۷۸۶۰۰۳
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۰۶:۵۵ 07 October 2019

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان محسن حیدری اظهار داشت: فعالیت سامانه قوی بارشی در ۲۴ ساعت اخیر نیز با شدت و دامنه بیشتر ادامه داشت به طوریکه حداقل از ۵۰ ایستگاه بارانسنجی و هواشناسی سیستان و بلوچستان گزارش بارندگی دریافت شد که بارش های ۶ ایستگاه بیش از ۴۰ میلی متر بود.

وی با بیان اینکه در بین ایستگاه های بارانسنجی بیشترین بارش شبانه روز گذشته با ۶۴ میلی متر در «مومان» کنارک ثبت شد، افزود: در بین ایستگاه های هواشناسی نیز بیشترین بارندگی با ۲۵٫۸ میلی متر به ایرانشهر اختصاص یافت که این شهر را به عنوان پرباران ترین شهر کشور در ۲۴ ساعت منتهی به ۰۹:۳۰ امروز معرفی کرد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: دیروز از زاهدان و برخی نواحی مرکزی استان نیز بارندگی های قابل توجهی گزارش شد به طوریکه از «ایرندگان» خاش ۴۵ میلی متر، «اسلام آباد» سراوان ۴۳، «پسکوه» سیب سوران ۴۰٫۵ «سنیب» خاش ۲۵، «دشتوک» مهرستان ۲۲، «رحمت آباد» خاش ۱۹٫۴، «خیرآباد بالای» زاهدان ۱۹، «کوشه» خاش ۱۷٫۸، «لادیز» میرجاوه و «پیرآباد» سراوان ۱۵ میلی متر باران گزارش شده است.

حیدری خاطرنشان کرد: در شهرستان های ساحلی استان نیز بارش های قابل توجهی باریده است، به طوریکه از ایستگاه «مومان» کنارک ۶۴، «سورکمب» چابهار ۵۰ و «کهیر» چابهار ۲۷ میلی متر باران گزارش شده است.

وی در بخش دیگری با بیان اینکه سامانه امروز تضعیف شده است، گفت: بر اساس خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های جوی انتظار می رود امروز و فردا نیز بارش های پراکنده در استان روی دهد که به صورت نقطه ای منجر به تشکیل روان آب و سیلابی شدن موقتی مسیل ها شود.

برچسب ها: باران ایرانشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار