کد خبر: ۷۸۸۶۲۷
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۲ 15 October 2019

تابناک : این مطلب را یکی از اصلاح طلبان سیستان ارسال کرده است:

آخرین معاون سیستانی از مجموعه استانداری سیستان و بلوچستان حذف شد.

هرچند این خبر شاید پس لرزه عدم جذب منابع مالی استان بود اما سایر معاونتهای اجرایی استانداری هم همچنان در رکود بسر میبرند و حرکتی در خور دیده نمیشود تا کوتاهی یک معاونت منجر به حذف گردد.

عدم توجه به توانمندی نیروهای بومی، خصوصا سیستانی و سیر انتصابات مدیران غیر بومی که اتفاقا !!! منتصب به استان آبا و اجدادی استاندار نیز هستند ،  منجر به ایجاد شبهه یکجانبه گرایی استاندار شده است.

نکته حائز اهمیت این است که ، سیل انتصابات یکجانبه و ندیده گرفتن پتانسیل نیروی انسانی توانمند موجود در استان منجر به یاس عموم مردم استان شده است.

استانی که مردمانش رکوردار رای به آقای روحانی هستند نمیتوانند قبول کنند مدیرانشان از خطه ای منتصب شوند که در جدول آرای به روحانی در ذیل جدول واقع شده است.

برای سایر استان ها دو دلیل را میتوان عدم توفیق دولت روحانی در رای آوری برشمرد: اول اینکه مدیران آن خطه خدمات شایسته به مردم ارایه نکرده اند تا همراهی حداکثری با دولت را موجب گردد دوم اینکه مدیران دیدگاه مخالف دولت داشته و در رقم خوردن نتیجه ی عدم اقبال مردم در رای به آقای روحانی سهیم و دخیل بودند. هر کدام از دو عامل که باشد شایسته و معقول نیست .

سخن ما با جناب آقای موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان است :

شما استانی را که رکورد دار رای به ریاست جمهوری است از خدمت نیروهای بومی محروم و از استانی نیرو گزینی کنید که مخالفت با دولت را در پای صندوق به اثبات رسانده اند.
نیک میدانید جامعه ما نسبت به دیدگاه یکجانبه در تقویت قومی خاص حساسند. از شما که سالها در این استان در جایگاههای مختلف حضور داشتید انتظار میرود ضمن بازگشت بر مدار عدالت در بومی گزینی در مدیریتها با القای عدم توانمندی نیروهای بومی سرخوردگی را موجب نشوید و قومیت گرایی را مروج نباشید. یقینا القای ستم بر نیروهای بومی در عدم بکارگیری موجب خواهد شد در آینده ای نچندان دور با پایان حضور جنابعالی در استان، عکس العمل، حذف نیروهای منتصب به شما خواهد بود که این افراط و تفریط منجر به حذف مدیرانی میشوند فارغ از اینکه توانمند باشند یا نباشند. هر دوی این غیر بومی گزینی و حذف آنها در عکس العمل انتصابات افراطی منجر به زیان استان خواهد شد.

پذیرش و همراهی عموم مردم در حالی میسر میشود که توانمندی این مردمان را باور و در اداره استان سهیم شان دارید. مدیران منتصب به شما که یکی از مهمترین فاکتورهای انتصابشان بدلیل هم استانی بودن با شماست این دیدگاه را در زیر مجموعه تسری داده و شایسته گزینی در برابر قومیت گزینی حذف میگردد.
جناب آقای موهبتی امیدواریم بر مدار اعتدال و انصاف برگردید و ما شاهد بالندگی جوانان خلاق و توانمند این استان باشیم.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار