مدير باغباني جهاد كشاورزي سيستان و بلوچستان خبر داد:
مدير باغباني جهاد كشاورزي سيستان و بلوچستان گفت: برداشت چاي ترش از سطح ۷۳۲هكتار از زمين هاي كشاورزي اين استان آغاز و تا اوسط آذرماه ادامه دارد.
کد خبر: ۷۹۱۹۱۲
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۸ - ۰۶:۴۶ 27 October 2019

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان مدير باغباني جهاد كشاورزي سيستان و بلوچستان گفت: برداشت چاي ترش از سطح ۷۳۲هكتار از زمين هاي كشاورزي اين استان آغاز و تا اوسط آذرماه ادامه دارد.

اردشير شهركي اظهار داشت: شهرستان‌هاي دلگان، ايرانشهر و ميرجاوه عمده مناطق كشت چاي در سيستان و بلوچستان محسوب مي شوند وشهرستان دلگان با ۶۰۰ هكتار بالاترين سطح زير كشت را داراست.

وي با بيان اينكه از هر هكتار مزارع چاي ترش سيستان و بلوچستان ۸۰۰كيلوگرم محصول خشك برداشت مي شود پيش‌بيني كرد در مجموع ۵۸۶تن چاي ترش در اين استان برداشت شود.

مدير باغباني جهاد كشاورزي سيستان و بلوچستان با اشاره به اينكه سطح زير كشت چاي ترش در سال جاري نسبت به سال گذشته بيش از۸۰هكتار افزايش داشته افزود: سيستان وبلوچستان رتبه نخست توليد چاي ترش كشور را به خود اختصاص داده است.

گفتني است چاي ترش با خواص منحصر به فرد خود باعث كاهش فشار و چربي خون به عنوان شايع ترين امراض مي شود و در نتيجه انسان با مصرف آن عمري طولاني تر خواهد داشت

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار