با توجه به شرایط مطلوب دمایی در برخی مناطق شهرستان خاش، سومین محموله بچه ماهی به شهرستان خاش ارسال گردید.
کد خبر: ۷۹۲۳۵۳
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۸ - ۰۶:۴۰ 29 October 2019

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان با توجه به شرایط مطلوب دمایی در برخی مناطق شهرستان خاش، سومین محموله بچه ماهی به شهرستان خاش ارسال گردید.
یوسف شهرکی رئیس اداره شیلات شهرستان خاش ضمن اعلام این خبر افزود، تاکنون حدود 100 هزار قطعه بچه ماهی گرمابی مابین استخرهای شهرستان خاش توزیع شده است و امید می رود در پایان فصل بیش از 100 تن ماهی گرمابی تولید و روانه بازار گردد.

گفتنی است به ماهیانی که در مناطق نیمه گرم و گرمسیر زیست می کنند، ماهیان گرم آبی می گویند. دمای مناسب رشد در گروههای مختلف تفاوتهایی دارد. کپور ماهیان پرورشی (کپور معمولی و کپور ماهیان چینی) از دمای ۱۰ تا ۳۰ درجه سانتیگراد تغذیه می کنند و دمای مناسب رشد آنها ۱۸ تا ۲۵ درجه سانتیگراد می باشد.
در حالی که رشد ماهیانی مانند تیلاپیا در دمای بالاتر نیز امکان پذیر است. تغذیه و رشد کپور ماهیان در دمای بالاتر از ۲۸ تا ۳۰ درجه سانتیگراد کاهش و یا قطع می گردد. از سوی دیگر در دمای پایین تر از ۱۵ درجه سانتیگراد نیز تغذیه قطع یا به آرامی صورت می گیرد.
ماهیان گرم آبی به گروهی از ماهیان گفته می شود که رشد و تولید مثل آنها در آبهای گرم صورت می گیرد و با توجه به گونه های (مختلف) آنها جهت تکثیر و رشد خود، به دماهای مختلفی نیاز دارند. به طور مثال دمای مناسب رشد کپور ماهیان چینی ۲۵ – ۱۸ درجه سانتیگراد می باشد. این گروه از ماهیان در دمای بالای ۱۰ تا ۳۰ درجه سانتیگراد تغذیه می کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار