معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: آخرین خروجی نقشه‌های پیش یابی نشان می‌دهد طوفان «ماها» در روزهای آینده به یک طوفان درجه سه حاره‌ای تبدیل می‌شود و به جای حرکت به سمت کشور عمان، به سوی سواحل هند و پاکستان می‌رود.
کد خبر: ۷۹۳۵۱۱
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۲ 02 November 2019

دوست محمد کلیم در زاهدان اظهار داشت: هم اکنون طوفان حاره‌ای ماها در عرض 16 درجه شمالی قرار دارد و پیش‌بینی می‌شود تا روزهای آینده به عرض 18 درجه و حتی بالاتر از آن نیز نفوذ کند. بر اساس خروجی نقشه‌های پیش یابی و مدل‌های جوی مسیر حرکت این طوفان از شمال غربی به شمال شرقی تغییر کرد و مقصد جدید آن به سمت سواحل هند و پاکستان خواهد بود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود بیشینه سرعت طوفان در محدوده فعالیت آن به بیش از 180 کیلومتر بر ساعت برسد که پیامد آن مواج شدن شدید دریا است. این طوفان بر خلاف طوفان قبلی از قدرت کمتری برخوردار است و خطری برای سواحل ما در پی ندارد اما توصیه می‌شود صیادان فراساحل استان از تردد به محدوده طوفان خوداری کنند.

وی با بیان اینکه هرگونه تغییر در مسیر و قدرت طوفان به اطلاع مردم می‌رسد، گفت: طوفان‌های حاره‌ای به سبب افزایش دمای آب اقیانوس تشکیل می شوند و انرژی خود را از آن تأمین می کنند. مهمترین عوامل تضعیف طوفان تغییر دمای آب اقیانوس و یا برخورد طوفان به سواحل است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار