فارس نوشت: اصل ۱۴۲ قانون اساسی به صراحت تاکید بر این دارد که «دارایی رهبر، رئیس جمهور، معاونان رئیس جمهور، وزیران و همسر و فرزندان آنان قبل و بعد از خدمت، توسط رئیس قوه قضاییه رسیدگی می‌شود که بر خلاف حق، افزایش نیافته باشد.»

روز سه‌شنبه ۲۱ خرداد  سال جاری غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه‌قضائیه از تصویب، ابلاغ و اجرایی شدن «آیین‌نامه قانون رسیدگی به دارایی مقامات، مسؤولان و کارگزاران جمهوری اسلامی ایران» از سوی رئیس قوه قضائیه خبر داد.

پس از تلاش و کار کارشناسی قوه قضائیه، مراسم رونمایی از سامانه «ثبت دارایی مقامات، مسؤولان و کارگزاران» به آدرس https://residegi.adliran.ir با حضور شهریاری رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه روز یکشنبه ۳۱ شهریور برگزار شد.

آنها باید بعد از دریافت حساب کاربری «ثنا» از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی تا پایان آبان ماه دارایی‎ها و اموال خود را باید در سامانه فوق الذکر ثبت کنند.

با پیگیری های انجام شده از جمع 19 وزیر، معاونین رئیس جمهور و اعضای کابینه موفق به کسب اطلاع از 7 نفر شده‌ایم، البته تلاش برای پرسیدن این سوال از دیگر اعضا ادامه خواهد داشت.

از تعداد مذکور 3 نفر اموال و دارایی‌هایشان را در سامانه ثبت کرده‌اند، 1 نفر درحال تکمیل اطلاعات است، 2 نفر هنوز ثبت‌نام نکرده‌اند و یک نفر هم نسبت به این مسئله اظهار بی اطلاعی کرد.

آخرین وضعیت اعلام اموال اعضای دولت به قوه قضاییه در این باره را در جدول زیر بخوانید: