کد خبر: ۷۹۸۴۳۴
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۶ 19 November 2019

وزیر آموزش و پرورش ۳۰ درصد مدارس کشور را نیازمند مقاوم‌سازی، بازسازی و تخریب عنوان کرد و گفت: خیرین مدرسه‌ساز آمادگی تامین پنج هزار میلیارد تومان برای مدت ۲ سال مدرسه‌سازی را اعلام کردند، دولت هم به همین میزان اعتبار اختصاص می‌دهد.

محسن حاجی‌میرزایی روز سه شنبه در حاشیه همایش ملی بانوان و خانواده خیرین مدرسه‌ساز کشور  با عنوان بانوی ایرانی، مدرسه مهربانی در جمع خبرنگاران با تاکید بر این که : باید برای ایمن‌ شدن این مدارس تلاش کنیم، اظهارداشت: در سال‌های گذشته اصرار آموزش و پرورش بر توسعه فرصت‌های آموزشی در همه مناطق کشور بود و به همین علت در بسیاری مناطق مدارسی ساخته شد اما تعداد دانش‌آموزان آن کم است.

وی به وضعیت فضای آموزشی در تهران اشاره و خاطرنشان کرد: استان تهران از نظر فضای آموزشی وضعیت خوبی ندارد و در برخی مناطق مانند منطقه ۲۲ با وجود توسعه‌ برای فضای آموزشی پیش بینی مناسب نشده است.

وی ادامه داد: در حواشی و مرکز تهران نیز نیازمند فضای آموزشی جدید هستیم.

وزیر آموزش و پرورش همچنین گفت: اگر بخواهیم استان تهران را به لحاظ فضای آموزشی در یک رتبه‌بندی قرار بدهیم می‌توان گفت که بدترین فضای آموزشی در استان سیستان و بلوچستان و استان تهران است.

حاجی میرزایی افزود: البته برخی کلان‌شهرها نیز به علت مهاجرپذیری و توسعه حواشی شهرها به شدت کمبود فضای آموزشی دارند. در حال حاضر متوسط سرانه فضای آموزشی در کشور ۵.۲ مترمربع است در حالی که استاندارد آن ۸.۲ مترمربع است.

وی تاکید کرد: سرانه فضای آموزشی استان تهران کمتر از ۵.۲ مترمربع است و باید این فاصله پُر شود.

وزیر آموزش و پرورش همچنین به کمبود فضای آموزشی در حاشیه برخی کلان شهرها و استان ها اشاره کرد و افزود: در حاشیه برخی کلان شهرها و استان ها به شدت نیازمند فضای آموزشی هستیم، در برخی مناطق جمعیت دانش آموزی به ۳۵ تا ۴۰ نفر در یک کلاس می رسد.

حاجی میرزایی با بیان این که نیازمند توسعه حرکت مدرسه‌سازی خیرین هستیم، گفت: امسال خیرین نامه‌ای را برای ما ارسال و اعلام کردند که در مدت ۲ سال، برای مدرسه سازی تا پنج هزار میلیارد تومان تعهد می‌کنند؛ دولت هم به اندازه آن اعتبار اختصاص دهد.

وی ادامه داد: دولت هم وعده داده است که متناسب با اعتبار خیرین، اعتباری را در نظر بگیرد تا بتوانیم هرچه زودتر فاصله‌ها را پُر کنیم.  

وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: ۴۰ هزار کلاس نیمه‌تمام داریم و اولویت کنونی ما تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است.

همایش ملی بانوان و خانواده خیرین مدرسه ساز (بانوی ایرانی - مدرسه مهربانی) با حضور بیش از ۶۰۰ نفر از بانوان و خانواده های خیرین مدرسه ساز اکنون در هتل پارسیان آزادی در حال برگزاری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار