مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان گفت: توسعه مجتمع های خدماتی رفاهی در کنار سکوهای نماز ضمن کاهش تصادفات رانندگی می تواند به گسترش فرهنگ نماز به عنوان مهمترین فریضه الهی کمک قابل توجه ای نماید.
کد خبر: ۸۰۱۸۳۲
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۲ 01 December 2019

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان، ایوب کرد در جلسه کارگروه نظارت بر زمان حرکت سامانه های سفر و وضعیت فضاهای اقامه نماز در محور های مواصلاتی که در محل استانداری برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به شرایط خاص این استان نظیر وسعت زیاد، پراکندگی جمعیت و شرایط اقلیمی متنوع، این اداره کل علاوه بر ساخت سکوهای نماز، راه اندازی مجتمع های خدمات رفاهی بین راهی را مورد توجه ویژه قرار داده است به طوری که تاکنون 18 سکوی نماز و تعداد زیادی مجتمع خدمات رفاهی راه اندازی شده است.
وی ادامه داد: مجموعاً تا کنون 86 موافقت اصولی برای ساخت مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی در استان صادر شده است که هم اکنون 32 مجتمع در حال بهره برداری و 24 مجتمع نیز در دست ساخت است.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه سکوهای نماز در این استان از استقبال عمومی خوبی برخوردارند، گفت: این اداره کل برحسب وظایف خود برای ارائه خدمات مطلوب تر به هم استانی ها و مسافران عزیز در محورهای مواصلاتی، با وجود بعد مسافت آبرسانی مستمر به سکوهای نماز را از طریق نصب تانکر در محل به انجام می رساند.
کرد در پایان افزود: از آنجایی که عمده سکوهای نماز در محورهای اصلی سیستان و بلوچستان قرار دارند ضروری است با کمک خیران و دهیاری ها این سکوها در محورهای روستایی نیز راه اندازی شود و از مشارکت مردم در نگهداری و بهره برداری از آنها استفاده نمود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار