کد خبر: ۸۰۱۹۹۳
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۰۶:۲۳ 02 December 2019

کیهان نوشت: مواضع منتشره به نام سه تن از سران فتنه88 و به بهانه اغتشاشات بنزینی، بار دیگر از رفتار توأم با غرض‌ورزی و بی‌اختیاری آنها خبر می‌دهد.

خاتمی، موسوی و کروبی اخیراً در اظهارنظرهایی، ضمن تبرئه و توجیه جنایت‌ها و شرارت‌های انجام گرفته از سوی شبکه سازمان یافته ضد انقلاب و اشرار مسلح، و بی‌آنکه انتقادی را متوجه دولت به عنوان طراح و مجری گران کردن و سهمیه‌بندی بنزین بکنند، تلاش کردند نظام را در موضع اتهام بنشانند و با همان ادبیات رسانه‌ها و محافل ضدانقلاب شبهه‌پراکنی کنند. موسوی در این زمینه با کتمان جنایت‌های اشرار و تروریست‌ها در آدم‌کشی، آتش‌زدن پمپ‌بنزین‌ها و بانک‌ها و اموال عمومی و خصوصی، حمله به مساجد و حسینیه‌ها و آتش زدن قرآن، و حمله به عابران و رهگذران بی‌گناه، ماجرای اخیر را به کشتار شاه در میدان ژاله تشبیه کرد(!!) و تیتر یک رسانه‌های وابسته به MI6 و سیا شد که همواره ابزار کودتا و سرکوب بوده‌اند. به عنوان مثال، سایت شبکه دولتی انگلیس در حالی موضع موسوی را تیتر نخست خود کرد که بی‌سیم کودتای 28 مرداد 32 بود و به مدت 25 سال دیگر، اختناق محمدرضا پهلوی را به ملت ایران تحمیل کرد.

یادآور می‌شود در خباثت و رذالت میرحسین موسوی همین بس که سال 88 نیز پس از مشاهده حمله عوامل سازمان منافقین و بهائیت به حسینیه‌ها و هیئت‌ها و آتش زدن کتیبه‌ها و سوت و هلهله در روز عاشورا، آنها را «مردمان خداجو» توصیف کرد و بدین ترتیب سرسپردگی خود را بر شبکه صهیونیستی- انگلیسی بهائیت به اثبات رسانده بود. برخی محافل کارشناسی معتقدند موسوی سال‌ها قبل از فتنه سبز، جذب محافل ماسونی شده بود. اردشیر امیرارجمند مشاور موسوی پس از فرار از کشور به پاریس رفت و ارتباطات با سازمان منافقین را گسترده‌تر کرد.
خاتمی نیز در اظهارنظر مشابهی، جانب جنایتکاران آشوب‌طلب و وابسته به گروهک‌ها را در حوادث اخیر گرفته و نظام را تلویحاً متهم به خشونت و سرکوب کرد.

همچنین مشابه موسوی، بیانیه‌ای هم به نام کروبی از سوی رسانه‌های ضدانقلاب منتشر شده که ادبیات آن، به ادبیات موسوی و خاتمی نزدیک و شبیه است.

یادآور می‌شود بر اساس گزارش‌های مستند و متعدد رسانه‌های آمریکایی و اروپایی، فرستادگان سران فتنه سبز به نشست‌های همفکری با مقامات آمریکایی در سال 88، خواستار تشدید تحریم‌ها علیه ایران شده اما گفته بودند تحریم‌ها نه به شکل تدریجی که مثال واکسن عمل کند، بلکه باید دفعتاً و به شکل فلج‌کننده اعمال شود.
در حقیقت گرای تحریم‌های شدید در دولت اوباما و سپس ترامپ را همین سران فتنه از 10 سال قبل به دشمن دادند که کشور همچنان درگیر این خیانت است.

از سوی دیگر فرار به جلوی سران فتنه در ماجرای بنزینی اخیر در حالی است که آنها در انتخابات سال 92 و 96 از روحانی حمایت کردند و اکنون باید پاسخگوی سوءمدیریت‌های انجام گرفته باشند، اما چون کمترین شجاعت در مسئولیت‌پذیری و عذرخواهی از مردم ندارند، ترجیح می‌دهند دیکته‌های بیگانگان را بازگویی کنند.

مواضع وطن‌فروشان موسوی و خاتمی و کروبی تردیدی باقی نمی‌گذارد که دشمنان و سرویس‌های جاسوسی آنها، از این جماعت آتو‌هایی در دست دارند که سر بزنگاه وادار به خیانت‌های جدید می‌کنند.

انتخاب: شرمنده‌ایم که روحانی در این 6 سال هرگز مسئولیت‌پذیر نبود
یک سایت حامی دولت تصریح کرد؛ روحانی همچنان در حال و هوای دوران تبلیغات انتخاباتی به سر می‌برد و در چند سال گذشته، هرگز مسئولت هیچ رخداد منفی‌ای را نپذیرفته است.

سایت انتخاب با اشاره به سخنان اخیر حسن روحانی که مدعی شد تا زمان گران شدن بنزین، از اجرای آن خبر نداشت، نوشت: شاید اگر این اظهارات را خود ندیده بودیم و مستند نبودند، هیچ‌گاه باور نمی‎‌کردیم بالاترین مسئول اجرایی کشورمان چنین گفته باشد. حتی شاید تصور می‌کردیم چنین گفته‌هایی را به شکل هدفمند برای تخریب رئیس پاستور بافته باشند اما واقعیت این است که نه ما در رویاییم و نه اینکه جریانی تخریب هدفمند رئیس‌جمهور را طرح کرده است، بلکه این شخص حسن روحانی، رئیس دولت تدبیر و امید بود که گفت «روز جمعه مطلع شده‌ام».

 نکته تلخ ماجرا این است تصمیمی به این بزرگی که به مدت دو هفته سیاست، امنیت، اقتصاد، جامعه و حتی سطوح مختلف فرهنگی کشور را تحت تاثیر قرار داده، مگر می‌شود حتی زمان اجرای آن بدون اطلاع بالاترین مقام اجرایی کشور باشد؟

جمله تاریخی رئیس‌جمهور مبنی بر اطلاع پیدا کردن از قیمت در روز جمعه یعنی حتی بعد از یک شهروند عادی کشورمان حتی در دورافتاده‌ترین مناطق کشور، خود تراژدی بزرگی است که نمی‌دانیم برای آن متاسف شویم یا به حال خود خون گریه کنیم. هنوز مصاحبه‌های روحانی در جلوی تلویزیون و کلید مشهور او در ذهنمان هست که می‌گفت باید کار به کاردان سپرده شود و چنان رونقی ایجاد خواهم کرد که... اکنون نه کلید تدبیر، قفل‌ها را گشوده و نه خبری از رونق است اما دیگر باور نمی‌کنیم که چنین تصمیم بزرگی که به‌طور حتم آینده و سرنوشت مردمان ایران زمین را تحت تاثیر قرار می‌دهد، اتفاق بیافتد و رئیس جمهورمان با خنده‌ای بر لب بگوید که من اطلاع نداشتم.

آقای روحانی بسیاری از هموطنانم همچون من امروز احساس شرم و شرمندگی وجودشان را فرا گرفت که چرا در اردیبهشت 96 تکرار کردند و به شما رای دادند.

جناب روحانی! دوران تبلیغات انتخاباتی تمام شده. بیش از 6 سال از ریاست جمهور حسن روحانی و ریاست او بر پاستور می‌گذرد اما یکی از مهمترین نشانه‌هایی که در تمامی این مدت شاهد بوده‌ایم نوع مواضع حق به جانب او می‌باشد که ما را یاد دوران تبلیغات هنگامه انتخابات می‌اندازد. در چند سال گذشته، اگر نگوییم اصلا مسئولیت هیچ رخدادی را نپذیرفته‌اید، حداقل کمتر دیده‌ایم مسئولیت یک رخداد منفی را بپذیرید.

اکنون نیز اظهارات روحانی مبنی بر اطلاع پیدا کردن از افزایش قیمت بنزین در روز جمعه، روایتی دیگر همانند سابق است و به عنوان نوعی فرار از مساله، قابل خوانش است. این همان راهبرد همیشگی رئیس‌جمهور برای شانه خالی کردن از مسئولیت و حق به جانب بودن است که نشان می‌دهد بعد از 6 سال روحانی همچنان نتوانسته از فضای انتخاباتی گذر کند.

سخنان روحانی خیلی بد و به دور از شأن رئیس‌جمهور بود
عضو حزب اتحاد ملت در مورد سخنان رئیس‌جمهور در گفت‌وگو با فرارو، در مورد اظهارات رئیس‌جمهور در تبریز، گفت: «سخنان آقای روحانی، عذر بدتر از گناه بود. یعنی سخنی که ایشان بر زبان آورده‌اند، واقعا اگر حقیقت داشته باشد که خیلی بد است و اگر هم درست نباشد که در شأن یک رئیس‌جمهور نیست.»

جلال جلالی‌زاده به فرارو گفت: مطرح می‌شود که رئیس‌جمهور از چنین تصمیمی بی‌خبر بوده، که بعید به‌نظر می‌رسد، به نظر من این بدعت بسیار خطرناکی است و موجب بی اعتمادی مردم می‌شود. فکر می‌کنم صداقت، جایگاه و شخصیت هر مسئولی ایجاب می‌کند که هرکاری انجام می‌دهد، صادقانه مسئولیت آن را هم برعهده گیرد. بالاخره تصمیم سهمیه‌بندی و افزایش قیمت بنزین در خلأ گرفته نشده و با نظر مسئولین انجام شده است و عواقب مثبت و منفی آن به پای تصمیم‌گیرندگان نوشته می‌شود.»

جلالی‌زاده در پاسخ این سوال که چرا دولت در موضوع سهمیه‌بندی بنزین مردم و مجلس را محرم نمی‌دانست؟ گفت: «خیلی اوقات منافع عمومی، فدای مسائل خصوصی می‌شود. یعنی برخی مسئولین برای حفظ مقام و جایگاه خود، به نوعی با مردم رفتار می‌کنند که گویی مردم از رشد عقلی برخوردار نیستند.»

سانسور حرف‌های مهم عراقچی درباره عبرت‌های برجام و پایبندی به آن
روزنامه‌های بزک‌کننده و طرفدار برجام، ترجیح دادند اظهارات مهم معاون وزیر خارجه را سانسور کنند.

روزنامه ایران، آفتاب یزد، اعتماد، همشهری، آرمان، سازندگی، جمهوری اسلامی، اطلاعات در شماره دیروز خود هیچ تیتری از سخنان عبرت‌آموز سیدعباس عراقچی در صفحه اول خود نیاوردند. برخی از این روزنامه‌ها حتی اصل خبر را هم در صفحات داخلی درج نکردند.

در این میان روزنامه زنجیره‌ای شرق در یادداشتی کوتاه با عنوان «عراقچی به دلواپسان پیوسته؟» نوشت: معاون وزیر خارجه سخنانی در مصاحبه با یک رسانه هلندی گفته که می‌تواند برای بسیاری در داخل دلسردکننده باشد. سخنانی که شاید همه دوران مذاکرات، برجام و خروج آمریکا از توافق، از سوی طیف مخالفان برجام و به ‌اصطلاح دلواپسان مطرح می‌شد و ما در رسانه‌های حامی برجام و مذاکرات از آنها به‌دلیل این همه هجمه گلایه می‌کردیم. اما ترجمه و انتشار این سخنان در رسانه‌های فارسی‌زبان می‌تواند به‌شدت بدفهمی و سوءتفاهم ایجاد کند.

شرق می‌افزاید: دردناک آنجاست که عباس عراقچی می‌گوید: «درس دیگر برجام آن بود که مقاومت، بیش از تمایل برای همکاری جواب می‌دهد».  آقای عراقچی یادمان نرود  در تمام فاصله مهرماه سال ۹۲ تا تیرماه ۹۳ که برجام به دست آمد و در همه دوران مذاکره و اجرای توافق، همین تیم مذاکره بودند که بر اهمیت مذاکره و گفت‌وگو تأکید داشتند. اگر نمی‌توان انتظار سخن مخالفان برجام و دلواپسان را از دهان عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده داشت مگر آنکه او به‌عنوان یک دیپلمات وزارت خارجه نیم‌نگاهی به دولت بعد داشته باشد.

شرق البته با جمله آخر، تلویحاً از جابه‌جایی مهم در دولت آینده خبر داده است.
یادآور می‌شود عباس عراقچی در مصاحبه با وبگاه هلندی ان‌آر‌سی با بیان اینکه برجام هم‌اکنون در شرایطی مانند «مراقبت‌های ویژه» قرار دارد، تصریح کرد: «می‌خواهم تأکید کنم یکی از درس‌هایی که ما از مسئله برجام گرفتیم، این است که نتیجه این توافق و پایبندی به آن، ظاهراً اعمال تحریم‌های جدید بود. اگر قرار است چنین باشد ما نیز شاید مجبور به تغییر رویه شویم؛ اینکه چطور را فعلا نمی‌توانم بگویم. دیگر درسی که گرفتیم این است که مقاومت، بیش از تمایل برای همکاری جواب می‌دهد».

معاون وزیر امور خارجه در پاسخ به این سوال که اروپا در چه زمینه‌ای موفق عمل نکرده، گفت: «اینکه [اروپا] با ایران تجارت کند، کاملا قانونی و مشروع است اما کمپانی‌های اروپایی بعد از تحریم‌های آمریکا از ایران رفتند. کشورهای اروپایی می‌گویند می‌خواهند به برجام پایبند باشند اما اروپا نشان داده یا نمی‌تواند یا نمی‌خواهد در برابر تسلط آمریکا به سیستم مالی [آنها] مقاومت کند».

وی تصریح کرد: «[اروپا] باید صندوقی ایجاد کند که از کمپانی‌های خود در برابر تنبیه آمریکا محافظت کند، با وجود اینکه تجارت با ایران کاملا قانونی است. اروپایی‌ها باید از خودگذشتگی بیشتری نشان دهند. هر چیزی بهایی دارد. یک ضرب‌المثل ایرانی می‌گوید نمی‌توانید بدون خیس شدن، شنا کنید».

اینکه گفتی خبر نداشتی دقیقاً یعنی چه؟!
سوءتدبیر دولت در نحوه اجرای سهمیه‌بندی بنزین و سپس اظهارات رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه او هم مانند مردم، در روز جمعه از اجرای سهمیه‌بندی خبردار شده، با انتقاد گسترده در میان افکار عمومی مواجه شده است.
در این میان، مخاطبان سایت جهان‌نیوز در این‌باره، نکاتی مانند موارد زیر را متذکر شده‌اند:

- دولت روحانی از سال 1392 تاکنون هنوز خبر ندارد قیمت‌های کالا، اجناس، تولید داخلی در کشور 20 درصد و الی 900 درصد افزایش یافته است.
- اینکه میگی، به آنها گفتم: «حتی زمان اجرای طرح را به من هم نگویید»، نه مشکلی را حل می‌کند، نه ارزشی دارد که منت آن را بر سر ما مردم بگذاری.
- باید پاسخگوی این همه خسارت و جنایتی که به دست اشرار اتفاق افتاد، باشید.
- افزایش قیمت بنزین در شرایطی که 2 سال پی در پی دچار تورم دو رقمی هستیم اوج بی‌تدبیری بود.
- بعضی‌ها کار خوب دیگران را می‌گویند، ما کردیم. خراب‌کاری خودشون را می‌گویند همه بودند!!!
- در تأیید سخنانی که معنیش معلومه باید بگیم اصلاً برجام هم ربطی به روحانی نداره! فریدون هم داداشش نیست! اصلاً روحانی رئیس‌جمهور نیست!
- از یوزارسیف چه خبر؟!
- روحانی روزانه هزار بار باید از مردم ایران عذرخواهی کند.
- مردم آتش فتنه را خاموش کردند/ دولت، دولتمردان، مسئولین و نمایندگان مجلس انتقادات مردم را بشنوند. یادتان هست گفتید کالایی گران نمی‌شود؟ در شرایطی که دولتمردان پس از افزایش قیمت بنزین، قاطعانه اعلام کردند قیمت کالاهای دیگر حق افزایش ندارد، هم‌اکنون قیمت بسیاری از کالاها تحت‌تأثیر بنزین گران شده است.
- تمام کالا، اجناس، گوشت، مرغ، میوه، خودرو، تولید داخلی با مجوز و دستور دولت روحانی گران شده است.
- اینکه میگی خبر نداشتم، عذر بدتر از گناه است!
- روحانی به چه می‌خندید؟! یعنی خنده داره؟!
- از رحم اجاره‌ای اصلاح‌طلبان بیش از این هم انتظاری نداریم. علی برکت‌الله.
- کم‌کم زمان که بگذرد خواهند گفت تقصیر رقبا بود که نگذاشتند افکار عمومی قبل از اجرای طرح توجیه شود...!!!
- شش سال است که با همین روش حرف می‌زند...
- مقصر اصلی، دولت قبلی (احمدی‌نژاد) بود.
همچنین برخی کاربران سایت الف در این‌باره نوشته‌اند:
- متوجه شدیم دولتی که سال 92 یک سبد کالا را با یک کشته و چند مجروح توزیع کرد و حالا طرح سهمیه‌بندی بنزین را با بی‌تدبیری تمام و عدم زمان سنجی با چندین کشته و ده‌ها مجروح اجرا کرد توان اداره امور جاری را ندارد.
- تشدید تحریم ها و فشار حداکثری دشمن، نتیجه برجام است اما متاسفانه دولت با بی‌تدبیری و سوءمدیریت خود به فشارها دامن می زند و با افزایش نرخ بنزین و افزایش مالیات‌ها فشار مضاعف به مردم وارد می‌کند.
- دولت توی پنج سال بنزین رو گرون نکرد  و یهو سه برابرش کرد. دقیقا جایی که برای عراق و لبنان یه خواب مشترک دیده بودند و برای ایران هم احتمالش می‌رفت.
- ژنرال زنگنه؟ بابا اینا سرباز صفر هم نیستند! بی‌خودی گندشون کردین ......
- واقعیت اینست که کارگزارانی‌ها و اصلاح‌طلبان توان اداره امور جاری کشور را ندارند و این موضوع را در 32 سال بعد از انقلاب اثبات کرده‌اند و باید از سیاست کناره‌گیری نمایند.
- بنزین را گران کردند و می‌گفتند هیچ چیز را نمی‌گذاریم گران کنند حالا که همه چیز گران شده است از خواب می‌پرند و با تعجب می‌گویند باید گران نمی‌شد و گران شده است، حالا میگین چیکار کنم؟
- ریشه قضایا در ناتوانی دولت در شناسایی ثروتمندان و اخذ مالیات از ایشان است....مردم فرودست برای اخذ مالیات مستقیم و غیرمستقیم در دسترس دولتند.... عدم مبارزه با گرانی غیرمتعارف هم ناتوانی دیگر دولت است...

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار