رئیس ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان
معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان ورئیس ستاد انتخابات این استان گفت: امسال امکان رای تکراری در انتخابات وجود نخواهد داشت زیرا احراز هویت به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و رای دادن تنها با شماره ملی امکانپذیر
کد خبر: ۸۰۲۱۱۰
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۷ 02 December 2019

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان علی زینی‌وند در آغازین روز نام نویسی داوطلبان انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در نشست خبری با اصحاب رسانه در محل ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان اظهار داشت: فرآیند رسمی انتخابات در وزارت کشور از بهمن‌ماه سال گذشته آغاز شده و در این مدت اقدامات زیادی صورت گرفته است.

وی گفت: در اولین اقدام وزارت کشور تمامی دست‌اندرکاران حوزه‌های انتخاباتی در چندین مرحله آموزش های لازم را فراگرفتند و حتی برخی از بخشداران جدید در استان نیز پس از انتصاب به استان‌های دیگر رفته و آموزش دیدند.

رئیس ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان افزود: با توجه به پهناور بودن این استان در حوزه زیرساخت‌ها ضعیف هستیم که باید حداقل‌ها فراهم شود و تدابیر خوبی در این زمینه اندیشیده شده است.

وی بیان کرد: شبکه فیبر نوری استان در برخی مناطق به دلیل انتقال هوایی و امکان آسیب دیدن موجب نگرانی هایی شده که در زمان باقی مانده به روز انتخابات در حد ممکن استاندارد سازی می شود و برای بخش های باقی مانده نیز طرح حفاظتی از چند روز قبل انتخابات اندیشیده خواهد شد.

زینی‌وند گفت: در حوزه تدارکات و پشتیبانی نیز اقدامات خوبی صورت گرفته و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وی افزود: در بحث امنیت انتخابات در سیستان و بلوچستان نیز جلساتی تشکیل شده و فرمانداران آسیب‌شناسی جدی از انتخابات سال‌های گذشته انجام دادند تا نواقص رفع شود.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: چندین دوره و همایش ویژه فرمانداران برگزار شد و فرمانداران و دستاندرکاران انتخابات شهرستانها نیز در ۲ بخش از طریق ویدئو کنفرانس آموزش لازم را فراگرفته و مانور برگزاری انتخابات نیز در استان اجرا و آسیب‌شناسی شد.

وی اظهار داشت: به تمامی فرمانداران سیستان و بلوچستان تاکید شده تا تعامل نزدیک با رعایت قانون با اعضای هیئت نظارت انتخابات داشته باشند و انتخابات باید قانونمند، مطمئن و دارای سلامت کامل برگزار شود.

زینی‌وند گفت: مردم باید اعتماد کامل بر فضای انتخابات داشته باشند و اگر ابهامی در این عرصه وجود دارد فرمانداران باید آن را رفع کرده و ابهامات را به حداقل برسانند.

وی افزود: امسال امکان رای تکراری در انتخابات وجود ندارد زیرا احراز هویت به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و تنها با شماره ملی امکانپذیر است.

رئیس ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان بیان کرد: همچنین کسانی‌که در این استان شناسنامه ممنوع‌الخدمات داشته و احیا شده و شماره ملی دریافت کرده باشند ۴۸ ساعت قبل از برگزاری انتخابات اطلاعات این افراد باز خواهد شد و در اختیار وزارت کشور قرار گرفته تا بتوانند رای دهند.

وی ادامه داد: ۱۰۰در صد افراد بالای ۱۸ سال در استان کد ملی دریافت کرده اند و روز انتخابات و قبل از آن ادارات ثبت احوال دایر و آماده ارائه خدمات هستند.

زینی‌وند گفت: رسانه‌ها باید در زمان انتخابات اخبار را به صورت درست و دقیق انتقال داده و به قانون‌مداری انتخابات سالم توجه ویژه داشته باشند و با ائتلاف‌های مذهبی و قومی به صورت جسورانه برخورد کنند.

وی افزود: همچنین معتمدین، صاحبان تریبون، ائمه جمعه و تمامی کسانی که نقشی می‌توانند در این زمینه داشته باشند باید کینه‌ها را در استان کم کنند و منافع به صورت مشترک باشد.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان اظهار داشت: داوطلبان نیز ثبت‌نام خود را به روزهای آخر موکول نکنند زیرا ممکن است با توجه به مراجعات زیاد بارگذاری مدارک در آن ایام با مشکل مواجه شده و ثبت‌نام نشوند.

وی در ادامه افزود: فرآیند رسمی انتخابات از امروز در سیستان و بلوچستان همزمان با سراسر کشور آغاز شده و داوطبان می‌توانند در ستاد وزارت کشور، خارج از کشور و در فرمانداری شهرستان‌ها ثبت‌نام کنند.

زینی‌وند گفت: شعب اخذ رای به تعداد مورد نیاز در استان به صورت ثابت و سیار پیش‌بینی شده و برای روز اخذ رای و روزهای قبل و بعد از آن اقدامات لازم صورت گرفته است.

وی بیان کرد: انتخابات بر بستر اینترنت داخلی انجام می‌شود و هیچگونه خللی در این زمینه ایجاد نخواهد شد.

رئیس ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان افزود: خوشبختانه در این استان دغدغه مشارکت نداریم زیرا مردم سیستان و بلوچستان در تمامی ادوار تاریخی ثابت کرده‌اند که پشتیبان نظام و انقلاب هستند.

وی اظهار داشت: قومیت‌ها و مذاهب در صورت رعایت قوانین زینت کشور هستند و ایراد به استفاده از ظرفیت افراد در جهت منفی وارد است.

زینی‌وند گفت: هرچه مردم در قالب تشکل‌ها و احزاب وارد میدان شوند قطعا موفقیت کشور ۲ چندان خواهد شد از این رو باید تشکل‌ها تقویت شوند.

وی افزود: در سیستان و بلوچستان خانه احزاب راه‌اندازی شد که امیدواریم به صورت حزبی و در چهارچوب قوانین جمهوری اسلامی ایران کار کنند.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: در حوزه سمن‌ها و خیریه‌ها نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است زیرا هرچه این تشکل‌ها به سمت جلو حرکت کنند تبعات منفی حذف خواهد شد.

وی گفت: هشت نماینده از سیستان و بلوچستان وارد مجلس شورای اسلامی خواهند شد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۱
کل مردم استان هم نماینده بشن برن مجلس چون...هیچی عاید این استان نمیشه
حسین کیخا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۱
چون چی؟
خوب داداش گلم،اگر همه برن داخل مجلس با اون حقوق های خوب و ماشین و خدم و حشم که می گیرن وضع همه خوب میشه، دیگه از فرط بیکاری چشم به مرز ندارند و یا از شدت فقط منتظر سر ماه و گرفتن یارانه نمیشینن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۱
از این هشت تا لطف کنید 8 تا کار مفید رو در این چند سال نام ببرید تا من جای یکبار 8 بار بیام رای بدهم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
هشت نفر که سهل است شانزده نفر هم از این قبیل برن مجلس وضعیت مردم این استان خوب شدنی نیست
yOvwGTqXPELuHkN
|
China
|
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
مگر در دوره های قبل که غیر الکترونیکی بود بیش از یک رای میشد داد؟
lbTErPhR
|
China
|
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
8 نماینده که ...
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار