از امشب اغلب مناطق استان و خصوصا نواحی جنوبی با رگبار باران، رعد وبرق، در برخی نقاط با احتمال تگرگ، وزش بادشدید و گردوخاک و مواج شدن دریا روبرو خواهد شد و هواشناسی در این خصوص اخطار داده است.
کد خبر: ۸۰۳۶۸۴
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۵ 07 December 2019

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان با صدور اخطاریه‌ای نسبت به احتمال بروز رگبار باران، رعد وبرق، با احتمال تگرگ، وزش باد شدید و گردوخاک و مواج شدن دریای عمان هشدار داد و از شناورهای سبک و تفریحی و همچنین افراد ناآشنا به شنا خواست به منطقه خطر نروند.

بر پایه این اطلاعیه، خطر مذکور شامل لغزندگی جاده ها، سیلابی شدن موقتی مسیل ها و رودخانه های فصلی در مناطق مختلف استان است.

سازمان هواشناسی احتمال شکل‌گیری پدیده‌های فوق را امروز شنبه ۹۸/۰۹/۱۶ پیش بینی نموده است.

سازمان هواشناسی ضمن دعوت به احتیاط لازم هنگام تردد در حاشیه مسیل ها و رودخانه های فصلی و انجام اقدامات پیشگیرانه و عدم شنا در دریا، رعایت حداکثری مقررات رانندگی را خواستار شده و شناورها و کشتی‌های سبک و تفریحی خواسته از رفتن به دریا خودداری نمایند.

این سامانه تا صبح روز دوشنبه به فعالیت ادامه خواهد داد و پس از آن در سامانه‌ای دیگر از اواخر روز سه‌شنبه بخش ‌های زیادی از استان را تحث تاثیر قرار میدهد و سبب آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه های فصلی خواهد شد که فعالیت این سامانه تا صبح پنج‌شنبه ادامه دارد.

هواشناسی ضمن دعوت عموم به خودداری از اسکان و تردد در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، از دریانوردان خواسته در زمان فعالیت این سامانه احتیاط کافی را در ترددهای دریایی لحاظ کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار