نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان گفت: دلسوزی و مدیریت دو امر مهم در سیستان‌و‌بلوچستان است؛ این استان از فقدان مدیریت رنج می‌برد.
کد خبر: ۸۰۴۰۰۵
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۰۶:۴۲ 09 December 2019

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام مصطفی محامی، امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان، امروز، ۱۷ آذرماه در جمع سران طوایف بلوچ شهرستان زاهدان، گفت: ظرفیت‌های فراوانی در استان وجود دارد که مهم‌ترین آن‌ها مردم ساکن در این خطه هستند، اما تاکنون بهره‌برداری درستی از ظرفیت این استان انجام نشده است.

وی با تأکید بر این‌که مشکلات مردم استان به رهبر معظم انقلاب منتقل شده است، عنوان کرد: مسائل و مشکلات در جلسات مختلف به مسئولان دستگاه‌های مختلف کشوری منتقل شده است.

امام جمعه زاهدان با اشاره به این‌که باید برای حل مشکلات استان و بهره‌گیری از توان و ظرفیت موجود در این خطه پهناور همه ساکنان و مسئولان دست به دست هم دهند و در این مسیر گام بردارند، گفت: دلسوزی و مدیریت دو امر مهم در سیستان‌و‌بلوچستان است؛ این استان از فقدان مدیریت رنج می‌برد.

وی تعصبات قومی و مذهبی را یکی از موانع توسعه و پیشرفت استان دانست و افزود: برخوردهای تعصب‌آمیز، موجب بروز آسیب‌هایی می‌شود که تشدید آن عاملی برای جلوگیری از رشد و توسعه منطقه است؛ علما و سران طوایف باید تعصب جامعه را کم کنند.

محامی ادامه داد: همه ساکنان حاضر در کشور دارای حقوق عمومی هستند و کسی نمی‌‍تواند آنان را از حقوقشان منع کند، نگاه یکسان و به‌کارگیری افراد در جایگاه‌های مختلف براساس اصل شایسته‌سالاری از مهم‌ترین این حقوق عمومی است.

وی اظهار کرد: در راستای تقویت وحدت، سپاه چندی است که از نیروهای بومی، برای حفظ امنیت هر منطقه بهره می‌گیرد و نیروی انتظامی نیز استفاده از ظرفیت و توان نیروهای بومی هر منطقه را در دستور کار قرار داده است.

امام جمعه زاهدان با اشاره به این‌که فرمانده نیروی انتظامی استان، متعهد به عدم تیراندازی به سمت جابه‌جاکنندگان سوخت شده است، اضافه کرد: فرمانده نیروی انتظامی استان، متعهد شد که با توجه به شرایط زندگی مردم منطقه هیچ‌گونه تیراندازی به جابه‌جا کنندگان سوخت صورت نگیرد و حتی تعقیب خودروهای حامل سوخت نیز انجام نشود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار