دانشگاه علوم پزشکی زاهدان معرفی کرد:
مدیر نظارت و ارزیابی فرآورده های خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تعدادی از دستمال های کاغذی موجود در سطح عرضه را فاقد هرگونه مجوز بهداشتی اعلام کرد.
کد خبر: ۸۰۹۱۳۹
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۳ 28 December 2019

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان دکتر مریم بیگمی، مدیر نظارت و ارزیابی فرآورده های خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: مطابق اعلام اداره کل امور فرآورده های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو دستمال کاغذی جعبه ای صد برگ دولا با نام تجاری پینک (PINK)، دستمال کاغذی جعبه ای صد برگ دولا با نام تجاری سیس (SIS)، دستمال کاغذی اقتصادی با الیاف پلاستیکی با نام تجاری کیان (KIAN) و دستمال توالت چهار لایه 6 رولی با نام تجاری رویا (ROYA) به دلیل عدم اخذ مجوزهای بهداشتی لازم، غیر مجاز می باشند.

وی با تاکید براینکه صرفاً اسامی تجاری ذکر شده غیرمجاز می باشند و این موضوع موارد مشابه که دارای پسوند یا پیشوند از این نام های تجاری می باشند، را مشمول نمی شود، افزود: دستمال کاغذی های غیرمجاز و فاقد مجوز به دلیل استفاده از مواد اولیه نامرغوب و بی کیفیت و تولید در شرایط غیر بهداشتی، معمولا با قیمت پایین تری در بازار به فروش می رسند.

مدیر نظارت و ارزیابی فرآورده های خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ضمن معرفی سامانه کشوری استعلام پروانه های بهداشتی به آدرس www. fdacrm.ir برای پیگیری صحت و سقم پروانه بهداشتی درج شده بر روی محصولات آرایشی و بهداشتی، به خانواده ها توصیه کرد: دستمال کاغذی مورد نیاز خود را حتما از فروشگاه های معتبر تهیه و درهنگام خریداری حتماً به نشان سازمان غذا و دارو و پروانه بهداشتی، تاریخ تولید و انقضاء محصول دقت کنند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بروز التهاب و حساسیت های پوستی و آلرژی را از شایعترین عوارض ناشی از استفاده از دستمال کاغذی های غیر بهداشتی بر شمرد و اظهار داشت: نرمی و لطافت دستمال کاغذی وابسته به کیفیت و نوع مواد اولیه بکار رفته در آن است و دستمال کاغذی چه در حالت خشک و چه در حالت خیس، نباید بوی نامطبوع داشته باشد.

وی گفت: همچنین در مورد دستمال کاغذی هایی که با عنوان "دستمال معطر" به فروش می رسند، اسانس هایی که به عنوان ماده معطر در آنها بکار رفته، نیز باید دارای مجوز بهداشتی باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار