برخی نقاط استان فارس که هنوز به شبکه سراسری گاز متصل نیستند با آغاز فصل سرما با چالش تامین کپسول گاز مایع مورد نیاز مواجه شده‌اند، چالشی که مدیر شرکت‌ پخش فرآورده‌های نفتی استان، آن را ناشی از نبود نظارت می‌داند.
کد خبر: ۸۰۹۲۷۴
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۱ 28 December 2019

تابناک فارس به نقل از ایرنا:شهروندان در نقاط مختلف استان فارس که هنوز به شبکه سراسری گاز متصل نشده‌اند این روزها از عدم تامین سیلندرهای گاز مایع گلایه‌مند هستند و این موضوع مشکلات عدیده‌ای برای آنان ایجاد کرده است.
این امر باعث شده تا مردم نقاط روستایی و شهرهای کوچک‌تر استان، برای تامین گاز مایع مورد نیاز خود مسیرهای طولانی را بپمایند و در صف‌های متراکم به انتظار نافرجام بمانند تا شاید موفق به تامین سیلندرهای گاز مایع مورد نیاز خود شوند.
اعتراض‌های مردمی نسبت به این مساله علاوه بر ارایه شکایات به فرمانداری‌ها به فضای مجازی نیز کشیده شده است که از جمله این اعتراض‌ها می‌توان به پیام‌های منتشر شده مردم شهرستان جهرم در فضای مجازی اشاره کرد که خواستار برنامه‌ریزی دقیق از سوی مسوولان برای حل این مشکل شدند.

مردم و مشکل نبود سیلندرهای گاز مایع
یکی از این شهروندان گفت: از ساعت چهار صبح برای پر کردن کپسول گاز در صف منتظر بودم، چندروز است که کپسول گازمان تمام شده و برای گرم کردن و آشپزی با مشکل مواجه هستیم.
وی افزود: این چند روز هر وقت به محل توزیع کپسول‌های گاز مراجعه می‌کنم، بسیار شلوغ است و باید چند ساعت در صف به انتظار بنشینم و بیشتر اوقات نیز با توجه به تعداد زیاد مراجعه کنندگان بی‌نتیجه به خانه می‌گردم.
شهروند دیگری نیز گفت: کمبود کپسول گاز مردم را به دردسر انداخته است چرا که هنوز خیلی‌ها از گاز مایع استفاده می‌کنند، بعضی اوقات هر کپسول گاز به قیمت ۲۵ هزار تومان خرید و فروش می‌شود.
شهروند دیگری بگفت: مشکل تأمین سیلندر گاز مایع تنها به فصل سرما محدود نمی‌شود و در دیگر فصل‌ها نیز با این چالش مواجه هستیم اما با سرد شدن هوا این مشکل دوچندان می‌شود.
وی ادامه داد: از مسئولان مربوط عاجزانه درخواست دارم چاره‌ای برای این معضل اندیشیده و درصدد رفع آن برآیند.

یکی از اهالی بخش سیمکان شهرستان جهرم  گفت: با توجه به شروع فصل زمستان و سرد شدن هوا سیلندر گاز مایع در بخش سیمکان کمیاب شده است و اهالی بخش برای گرم کردن منازل خود و مصارف خانگی و تامین سیلندر گاز با مصائب و مشکلات فراوانی مواجه شده اند.

باقری افزود: علیرغم قول مسئولان محترم و استفاده‌های تبلیغاتی هنوز روستاهای بخش سیمکان از گاز سراسری بی‌بهره هستند.

تیرماه سال ۹۷ در اخبار به نقل از مسوولان گفته شد که طرح گازرسانی به ۳۸ روستای بخش سیمکان اتمام یافته است و نزدیک به ۱۸ هزار نفر از اهالی این روستاها از گاز بهره‌مند خواهند شد.

در این خبر گفته شده بود برای اجرای این طرح بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات ملی و استانی شرکت گاز تخصیص یافته است. همچنین۱۵۰ کیلومتر حفر کانال و لوله‌گذاری در سه مرحله مختلف انجام شده است. به این ترتیب این روستاها تا پایان سال به شبکه سراسری گاز متصل می‌شوند.

تیرماه امسال نیز در حالی خبر اتصال گازکشی بخش سیمکان تا مرداد۹۸ به خط گاز سراسری منتشر شد که اکنون پس از گذشت ۴ماه این امر محقق نشده است.

مهدی شفیعیان معاون استاندار فارس و فرماندار شهرستان جهرم در این زمینه به ایرنا گفت: پیرو بروز مشکلاتی در توزیع سیلندرهای گاز در شهرستان جهرم و بخش‌های تابعه، طی برگزاری جلساتی فوری، تصمیم‌گیری‌های لازم اتخاذ و دستورات اکید جهت رفع مشکلات فوق داده شد.

بر اساس مشاهدات هر روز صفوف طولی برای تحویل کپسول جلوی شرکت توران گاز جهرم تشکیل می‌شود گزارش و مشکل کمبود سیلندر گاز هنوز در جهرم هنوز حل نشده است.

گاز مایع هست، نظارت نیست
خبرنگار ایرنا برای پیگیری این مطالبه مردم با امیر بنی کریمی مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان فارس تماس گرفت که وی با توجه به اینکه در ماموریت خارج از استان و در حال رانندگی بود کوتاه به سوال خبرنگار ایرنا پاسخ داد و بیان جزییات را به ۲ روز آینده موکول کرد.
مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان فارس گفت: گاز مایع به اندازه کافی در استان وجود دارد و تامین شده است اما مشکل در نظارت است.
بنی کریمی افزود: نظارت بر روند توزیع گاز مایع بر عهده ما نیست و متولی آن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس است.

عدم پاسخگویی معاون بازرسی سازمان صنعت و معدون و تجارت فارس

خبرنگار ایرنا برای پیگیری این موضوع بارها با ابراهیم صداقت معاون بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس که مسوولیت نظارت را در این سازمان را بر عهده دارد، تماس گرفت اما وی پاسخگو نبود که البته پاسخگو نبودن وی مسبوق به سابقه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار