استاندار خوزستان:
استاندار خوزستان گفت: موضوع جابجایی ساکنان بخشی از مناطق توسعه نیافته ماهشهر از سوی کمیته توسعه متوازن این شهرستان در دست بررسی است.
کد خبر: ۸۰۹۷۰۴
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۲ 30 December 2019

غلامرضا شریعتی یکشنبه در حاشیه آیین افتتاحیه پارک بزرگ مهر و ماه بندر ماهشهر در جمع خبرنگاران اظهارداشت: این کمیته در ایجاد زیرساخت‌ها برای مناطق کمترتوسعه یافته در ماهشهر، برنامه ریزی هایی را در دستور کار دارد.

وی با اشاره به اینکه کمیته توسعه متوازن ماهشهر بررسی جابجایی از مناطق توسعه نیافته را در دستور کار خود دارد، گفت: در برخی از مناطق شاهد هستیم که شرایط سکونت اهالی مناسب نیست و نیاز به انتقال در مناطق دیگری دارند تا از این طریق توسعه متوازن با فرآیندهایی که طی خواهد شد، رقم زده شود.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه اقدامات ویژه ای در دستور کار این کمیته قرار دارد، گفت: این اقدامات با زمانبندی مناسب اجرایی در راستای رضایتمندی شهروندان عملیاتی می شوند.

نماینده عالی دولت در استان به ظرفیت‌های اقتصادی شهرستان ماهشهر به لحاظ داشتن بندر و صنایع پتروشیمی اشاره کرد و گفت: این درحالی است که ساکنان مناطق شهری در این شهر پراکنده هستند و این باعث شده برخی از سکونتگاه‌ها توسعه پیدا کرده و برخی دیگر، از حداقل زیرساخت محروم و یا کم برخوردار باشند.

شریعتی یادآور شد: با این وجود طی ۲ تا سه سال اخیر اقدامات خوبی از طریق شورای راهبردی صنایع برای متوازن سازی توسعه در ماهشهر صورت گرفته اما کافی نبوده و به همین علت تصمیم گرفته شد یک کمیته متوازن سازی ایجاد شود.

وی هدف از فعالیت این کمیته را ورود جدی در توسعه همه جانبه ماهشهر عنوان کرد و گفت: یکی از وظایف این کمیته برنامه ریزی برای ایجاد فرصت های شغلی برای جوان به ویژه ساکنین مناطق حاشیه ماهشهر است.

بر اساس این گزارش، چهارشنبه هفته گذشته پس از تشکیل نشست مشترک شورای تامین استان و ماهشهر، با دستور استاندار خوزستان، کمیته متوازن این شهرستان با هدف تاب آوری این منطقه در برابر تهدیدهای احتمالی فعالیت خود را آغاز کرد.

در جریان اغتشاشات آبان گذشته که پس از اعلام افزایش نرخ بنزین رخ داد بخشی از مناطق حاشیه ای شهرستان ماهشهر شاهد اعتراض و ناآرامی بودند.

همچنین دوشنبه هفته گذشته سپاه ولیعصر (عج) استان خوزستان طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: تعدادی از عوامل مسلح حوادث و اغتشاشات اخیر در شهرستان ماهشهر دستگیر شده‌اند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار