مدیر شیلات و آبزیان اداره جهاد کشاورزی ایلام:
مدیر شیلات و آبزیان اداره جهاد کشاورزی ایلام از افزایش تولید ماهی در این استان خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از هشت هزار تن انواع آبزیان در این استان استحصال شده است.
کد خبر: ۸۱۰۳۳۹
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۵ 01 January 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ رضا سلیمانی اظهار داشت: این مقدار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که حدود هفت هزار تن بود، افزایش ۱۵ درصدی را نشان می دهد.

وی افزود: ماهی های استحصال شده از انواع ماهی گرمابی شامل کپور، آمور، فیتوفاگ و ماهیان سردابی مانند قزل آلا و سایر گونه‌های بومی در منابع آبی استان ایلام برداشت شده است.

مدیر شیلات و آبزیان اداره جهاد کشاورزی ایلام تاکید کرد: از این تعداد یک هزار و ۲۰۵ تن ماهی گرمابی، ۲ هزار و ۵۰۰ تن ماهی سردآبی و چهار هزار و ۲۹۵ تن نیز گونه‌های بومی بوده اند.

سلیمانی پیش بینی کرد تا پایان سال نزدیک به ۱۰ هزار تن انواع ماهی پرورشی از این مزارع و منابع آبی استان ایلام استحصال می شود.

وی یادآور شد: با فعالیت های تبلیغی صورت گرفته در راستای افزایش مصرف آبزیان، هم اکنون سرانه مصرف ماهی در این استان از ۶ کیلوگرم سال گذشته، به بیش از هفت کیلوگرم در سال جاری رسیده است.

مدیر شیلات و آبزیان اداره جهاد کشاورزی ایلام با اشاره به اینکه ظرفیت های قابل توجهی برای تولید بیشتر آبزیان در استان وجود دارد، گفت: جهاد کشاورزی تلاش می کند با اجرای برنامه های مختلف و متنوع، مراکز پرورش ماهی در کنار سدهای استان را توسعه دهد چراکه این مهم علاوه بر ایجاد اشتغال، باعث افزایش تولید نیز می شود.

سلیمانی اضافه کرد: برنامه های در دست اقدام شیلات بمنظور استفاده بهینه از منابع آبی، برنامه پرورش آبزیان در پشت سدهای استان از جمله سدهای سیمره، دویرج و کنگیر است که مراحل اخذ مجوز آنها برای سرمایه گذاران بخش خصوصی طی شده و اکنون کار پرورش ماهی در قفس نیز در حال انجام است.

وی، تامین غذای سالم و همچنین استفاده بهینه از منابع آب‌های داخلی در جهت رونق تولید و اشتغال زایی از جمله سیاست‌های مدیریت شیلات استان ایلام در سال رونق تولید برشمرد.

هم اکنون سد سیمره یکی از مهمترین مناطق مستعد ایلام برای توسعه فعالیت های آبزی پروری است و هم اکنون بیش از ۱۴۰ مزرعه پرورش ماهی در استان فعال است./ح

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار