به گزارش الف، در پی درخواست مردم خوزستان برای میزبانی از پیکر پاک شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، مراسم تشییع وی و همراهان شهیدش از ساعت 7 صبح امروز یکشنبه، 15 دی‌ماه در میدان مولوی اهواز با نوحه‌سرایی آغاز شده است.

سنگ تمام اهوازی ها برای سردار قاسم سلیمانی

لحظه به لحظه سیل حضور مردم خوزستان برای دیدار با پیکر سردار شهید سلیمانی بیشتر می‌شود، آنان آمده‌اند  تا پیوند ناگسستنی با سردار دل‌ها ببندند و بگویند تا پای جان با آرمان‌های انقلاب ایستاده‌ایم.

تمام اقشار از مرد و زن گرفته تا جوان و پیر، همه برای وداع با "سردار دل‌ها"، سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در میدان مولوی اهواز حاضر هستند.

مسئولان لشکری و کشوری نیز در این مراسم حاضر هستند.

 

پیکر مطهر شهدای حمله تروریستی آمریکا، صبح امروز به شکل هوایی وارد فرودگاه اهواز شد.

صدها نفر از مردم و مسئولان لشکری و کشوری استان با حضور در فرودگاه اهواز به استقبال پیکر شهدا رفتند.

تغییر مسیر تشییع به دلیل حجم بالای جمعیت

شدت تراکم جمعیت ‌در میدان مولوی و خیابان سلمان فارسی به حدی بالاست که ‌سبب شده تاکنون مراسم تشییع آغاز نشود‌ و جمعیتی که خود را به محل برگزاری مراسم رسانده‌اند بسیار پرتعداد است به‌گونه‌ای که محل‌های برگزاری مراسم دیگر توان حضور جمعیت را ندارد.

قرار است پیکر این شهید و همرزمانش پس تشییع ‌به حسینیه ثارالله اهواز منتقل ‌و از آنجا برای انتقال به مشهد مقدس به فرودگاه اهواز برده ‌شود.

خودروی حامل پیکر سردار شهید سلیمانی و شهدای حمله تروریستی آمریکا، ‌اکنون در حال حرکت به سمت فرودگاه اهواز است. 

قرار بود مراسم تشییع پیکرهای شهدا در اهواز ساعت 9:30 صبح به پایان برسد و پیکرهای مطهر به مشهد مقدس منتقل شوند، اما ازدحام میلیونی جمعیت عزادار، اجازه این کار را نداد و براساس اعلام آستان قدس رضوی، ساعت برگزاری مراسم در مشهد مقدس نیز به ساعت 14 عصر تغییر کرد.

 پس از اتمام مراسم در مشهد مقدس، پیکرهای مطهر شهدای مقاومت به تهران منتقل می شوند و ساعت 19:30 تا 22:30 مراسم وداع با شهدای مقاومت در مصلای امام خمینی(ره) تهران برگزار می‌شود.

****لحظه شماری مشهدی‌ها برای استقبال از پیکر سردار سلیمانی و همراهانش 

مردم مشهد برای استقبال از پیکر مطهر شهید سپهبد قاسم سلیمانی و همرزمان شهیدش به خیابان‌های شهر آمده اند.

 ورود پیکر سردار سلیمانی و همراهانش در فرودگاه شهید هاشمی نژاد

پیکر مطهر سپهبد شهید قاسم سلیمانی و همراهانش دقایقی قبل وارد فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهدمقدس شد.

پیکر مطهر این شهدا بلافاصله قرار است به میدان 15 خرداد مشهدمقدس منتقل شود و سپس از آنجا به سمت بارگاه منور رضوی تشییع شود.

در حال حاضر تمامی خیابان‌های منتهی به بارگاه منور رضوی مملو از حضور زائران و مجاوران است و هر لحظه بر تعداد جمعیت نیز افزوده می‌شود.‌

آغاز مراسم بزرگداشت شهدای مقاومت در مشهد

مراسم بزرگداشت شهدای مقاومت از دقایقی قبل در محل میدان 15 خرداد مشهد مقدس با حضور کم نظیر مردم آغاز شده و با شعار مرگ بر آمریکا خواستار گرفتن انتقام خون شهیدسلیمانی از آمریکای جنایتکار شدند.

 

نوحه‌‌خوانی میثم مطیعی در میدان 15 خرداد مشهد

میثم مطیعی، مداح اهل بیت(ع) در جمع میلیونی مردم مشهدمقدس در محل میدان 15 خرداد در حال نوحه‌سرایی است. ‌

در حال حاضر جمعیت تشییع‌کننده پیکر مطهر شهدای مقاومت در مسیر حرکت به سمت حرم منور رضوی هستند و از دقایقی دیگر قرار است پیکر مطهر این شهدا در بارگاه منور رضوی تشییع و طواف داده شود.

در حالی که مراجع، روحانیون، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسوولان استانی و نظامی در کنار مردم این کاروان عشق را مشایعت می‌کنند، عده ای از مردم خود را با کفن بر تن و پلاکاردهایی که بر روی آن نوشته «انتقام سخت» حمایت خود را از تصمیم مسؤولان نظام برای انتقام و خونخواهی سردار مقاومت اعلام می‌کنند.

هوا رفته رفته تاریک می‌شود؛ حالا همانطور که کاروان عشق به حرم مطهر نزدیک و نزدیکتر می‌شود، مردم با شعار «یا امام رضا، قاسم رسید از کربلا» سردار دل‌ها را به سمت حرم مشایعت می‌کنند.