به گزارش روزنامه نیویورک تایمز، بولتون که پیش از این حاضر به شرکت در جلسه استیضاح ترامپ نبود، با تغییر مواضع خود گفت: اگر مجلس سنا وی را احضار کند حاضر به شهادت علیه ترامپ در جلسه استیضاح است.  

وی افزود: از آنجا که بار دیگر شهادت من علیه ترامپ در جلسه استیضاح مطرح شده است من مجبور شدم مسائل جدی رقابتی را به بهترین شکل ممکن بر اساس بررسی و مطالعه دقیق حل و فصل کنم. من نتیجه گرفتم که اگر مجلس سنا برای شهادت من احضاریه صادر کند، آماده شهادت هستم.  

مجلس نمایندگان آمریکا در ماه گذشته قطعنامه استیضاح ترامپ را شامل دو اتهام «سوء استفاده از قدرت» و «کارشکنی در تحقیقات کنگره» با اکثریت آرا تصویب کرد.  

ترامپ چهل و پنجمین رئیس جمهوری آمریکا، سومین رئیس قوه مجریه این کشور است که به صورت رسمی هدف استیضاح قرار می‌گیرد. تاکنون هیچ یک از رییسان جمهوری آمریکا از طریق استیضاح از مقام خود برکنار نشده‌اند.  

ترامپ متهم است که از طریق گروکشی کمک چندمیلیون دلاری مصوب کنگره به اوکراین و دیدار با رییس جمهوری این کشور در ازای تحقیقات علیه بایدن، مرتکب «سوء استفاده از قدرت» و از طریق جلوگیری از دسترسی اعضای مجلس نمایندگان به اسناد و کارکنان کاخ سفید، مرتکب «کارشکنی در تحقیقات کنگره» شده است.  

پس از تصویب قطعنامه استیضاح ترامپ در مجلس نمایندگان آمریکا، این قطعنامه به مجلس سنای این کشور ارسال می‌شود تا نشست‌هایی شبیه به محاکمه برای ترامپ تشکیل شود.