با وجود کاهش رشد اقتصادی هند در ماه‌های اخیر، ثروتمندان کماکان در حال افزودن به ثروت خود هستند. در این گزارش به معرفی ۱۰ ثروتمند بزرگ هند به همراه شغلشان پرداخته شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از بیزینس اینسایدر، با وجود کاهش رشد اقتصادی هند در ماه‌های اخیر، ثروتمندان کماکان در حال افزودن به ثروت خود هستند؛ به گونه ای که تا پایان سال ۲۰۱۹ مجموع ثروت ۱۵ فرد ثروتمند هند به ۱۹۷.۸ میلیارد دلار افزایش پیدا کرده است. در ادامه با ۱۰ ثروتمند برتر هندی در سال ۲۰۱۹ اشنا می‌شوید:

۱-موکاش آمبانی

مانند سال‌های قبلی، مدیر عامل غول انرژی هند یعنی " ریلاینس اینداستریز" ثروتمندترین فرد هند لقب گرفت. او اخیرا وارد حوزه ارائه خدمات ارتباطی موبایل نیز شده است و ثروت وی در حال حاضر ۵۸.۴ میلیارد دلار برآورد می شود.

۲- شیو نادر

از پیشگامان حوزه IT در هند که شرکت "HLC" را تاسیس کرد. ثروت وی در حال حاضر ۱۵.۳ میلیارد دلار برآورد می شود.

۳- اودای کوتاک

رئیس یکی از چهار بانک بزرگ خصوصی هند که در حال حاضر ۱۵ میلیارد دلار ثروت دارد.

۴- راداکیشان دامانی

یکی از مشهورترین فعالان مالی در هند که فعالیت گسترده ای در بورس بمبئی دارد. ثروت وی در حال حاضر ۱۳.۸ میلیارد دلار برآورد می شود.

۵- گواتام آدانی

او مالک یک شرکت بزرگ فعال در حوزه نفت، حمل و نقل، ذغال سنگ و املاک است. ثروت وی در حال حاضر ۱۳.۳ میلیارد دلار برآورد می شود.

۶- لاکشمی میتال

وی مدیرعامل بزرگ‌ترین تولیدکننده فولاد در جهان است و ۱۲ میلیارد دلار ثروت دارد.

۷- کومار بیرلا

او مدیرعامل یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولید کننده آلومینیوم و کابل‌های مسی در هند است. ثروت وی در حال حاضر ۱۰ میلیارد دلار برآورد می شود.

۸- سونیل میتال

این فعال حوزه ارتباطات ۶۲ ساله ۹.۷ میلیارد دلار ثروت در اختیار دارد.

۹- سیروس پانوالا

از ثروتمندترین فعالان حوزه دارویی هند که دارای یک کارخانه بزرگ دارو در این کشور است. وی در حال حاضر ۹.۲ میلیارد دلار ثروت دارد.

۱۰- دلیپ شانگوی

دیگر فعال در صنعت داروسازی هند که در بین ۱۰ ثروتمند برتر این کشور حضور دارد. ثروت وی تا پایان سال ۲۰۱۹ معادل ۷.۶ میلیارد دلار برآوردش شده است.