تیم فوتبال نوجوانان دهخدای زاهدان با کمترین امکانات، بودجه و انتظارات، با تکیه بر تلاش و پشتکار، توانسته به لیگ برتر فوتبال نوجوانان راه پیدا کند. خواسته بازیکنان و مسؤولان تیمشان برای درخشش بهتر در میادین ملی، علاوه بر حمایت‌های مالی، دیده شدن مسابقاتشان از قاب رسانه ملی است.
کد خبر: ۸۱۳۵۶۶
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۰۶:۱۶ 13 January 2020

 استان سیستان و بلوچستان به لحاظ هم مرز بودن با دو کشور پاکستان و افغانستان، در کنار مزیت‌های اقتصادی، همواره مورد تهدید آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی قرار دارد و لازم است برای مصون نگه داشتن جوانان از دام آسیب های اجتماعی به ویژه اعتیاد آنها را بیشتر به سمت مکان های تفریحی و رفاهی سالم از جمله سالن های ورزشی سوق داد.

اما اگر این نوجوانان و جوانان به سمت رشته های مختلف ورزشی هم گرایش پیدا کنند ولی آنطور که باید حمایت نشوند نیز جای تأمل دارد.

بازیکنان تیم فوتبال نوجوانان دهخدای زاهدان که توانسته‌اند با تلاش و پشتکار حصار استانی بودن را شکسته و به لیگ برتر راه پیدا کنند این روزها با مشکلات فراوان دست و پنجه نرم می‌کنند به گونه ای که مدیر باشگاه فرهنگی ورزشی دهخدا با ثبت مشکل در سامانه فارس من خبرگزاری فارس خواستار انعکاس و پیگیری مشکلاتشان شده است.

مدیر باشگاه فرهنگی ورزشی دهخدا می‌گوید: تیم فوتبال دهخدا تنها نماینده سیستان و بلوچستان در لیگ برتر است که نیاز به حمایت مسوولان و خیران دارد.

 عطا الله خاکسفیدی افزود: این تیم با بیش از 15 سال تجربه؛ در مدرسه فوتبال که ماحصل آن قهرمانی نونهالان؛ نوجوانان، جوانان در شهرستان زاهدان و استان سیستان وبلوچستان و از سالها 95الی98 و طی 2مرحله سالهای 96 و 97 قهرمانی کشور و صعود به لیگ برتر نوجوانان کشور را در کارنامه خود دارد.

وی ادامه داد: هم اکنون این تیم در حال بازی در مسابقات لیگ برتر نوجوانان کشور است اما با مشکلاتی مواجه است که از جمله آن عدم اسپانسر مالی در زاهدان، عدم حامی مالی بالاخص از موسسات خیریه، عدم پوشش تلوزیونی پخش مستقیم از شبکه استانی برای ایجاد انگیزه در بازیکنان و خانواده‌ها است.

خاکسفیدی بیان کرد: انتظار داریم رسانه ها مشکلات ما را انعکاس دهند تا بتوانیم اسپانسر جذب کرده و امکان رشد و تعالی و ترقی این تیم را فراهم کنیم و بتوانیم راه صعود به مراحل بالاتر را، در لیگ برتر به دست آوریم.

 در حد توان تیم دهخدا را کمک کرده‌ایم

در حالیکه مسؤولان باشگاه انتظار کمک های بیشتر به تیم فوتبال دهخدا دارند، درانی معاون اداره کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان می‌گوید: اداره کل ورزش و جوانان در حد توان کمک و حمایت کرده است با توجه به مشکلات اقتصادی که پیش آمده است بیش از این مقدور نیست.

درخشش فوتسالیست‌ها و فوتبالیست‌های سیستان و بلوچستان در رقابت‌های کشوری

رئیس هیئت فوتبال سیستان و بلوچستان ضمن برشمردن ظرفیت های ورزشکاران در فوتسال، فوتبال ساحلی و فوتبال می‌گوید: هم اکنون در حوزه فوتسال در رده های سنی مختلف چهار تیم در لیگ یک کشور داریم، سه تیم فوتسال در لیگ دو کشور داریم، در جام حذفی ایران نیز تیم فوتسال این استان در رده بزرگسالان قهرمان ایران شدند، سال گذشته نیز تیم فوتسال المپیاد توانست قهرمان ایران شود که اقدام بی نظیری بود.

سید سعید سیدالحسینی با اشاره به اینکه امسال تیم فوتبال ساحلی نونهالان استان توانست در المپیاد قهرمان ایران شود اضافه کرد: در رده جوانان سوم ایران شدیم و در بزرگسالان امسال از لیگ یک به لیگ برتر رسیدیم.

وی افزود: در رشته فوتبال که کار بسیار سخت است، با کمک و تلاش خود بازیکنان، تیم نوجوان دهخدا بازی های مقدماتی خود در استان کرمان را بُرد و سپس توانستیم مقدمات میزبانی را فراهم کرده و مسابقات را در استان برگزار کنیم که تیم دهخدای استان موفق شد در خانه خود بر حریفان غلبه کرده و تنها تیمی باشد که به لیگ برتر راه پیدا می‌کند.

وی می‌گوید: لیگ برتر بالاترین سطح مسابقات است و بازیکنان استان با دست خالی به اینجا رسیدند. در حالیکه حریفانشان از اسپانسرهای قوی برخوردار هستند و بضاعت مالی بهتری دارند اما نتوانستند حریف تیم دهخدا با کمترین امکاناتشان شوند.

تیم دهخدا با دست خالی به لیگ برتر رسید

رئیس هیئت فوتبال سیستان و بلوچستان بیان کرد: تلاش و پشتکار، وحدت و همدلی شاخصه فوتبالیست های سیستان و بلوچستان است که سبب شد منتظر اسپانسر و کمک نمانند و با همان امکانات حداقلی نا امید نشوند و تلاش کنند و این روزها درخشش آنها را در بالاترین سطح لیگ بینیم.

وی ادامه داد: انتظار می رود مسؤولان، خیران و بخش خصوصی این تیم را در ادامه راه یاری کنند، ظرفیت این بازیکنان بسیار زیاد است و در صورت حمایت، زمینه سرافرازی استان را بیش از پیش فراهم خواهند کرد.

سیدالحسینی گفت: یکی از انتظارات فوتبالیست های استان پخش مسابقاتشان از قاب تلویزیون و شبکه محلی استان است که در این راستا مرحله اول بازی‌ها از شبکه استانی پخش شد اما از آنجائیکه هزینه این کار زیاد است در مرحله دوم مساب این حمایت از سوی صدا و سیما انجام نشد.

رئیس هیئت فوتبال سیستان و بلوچستان ادامه داد: قطعا نمایش بازی ها از تلویزیون از بعد اجتماعی و رفتاری در بازیکنان تاثیر بسزایی خواهد داشت و آنها را به الگوی رفتاری مناسب برای سایر دوستانشان تبدیل می کند.

  

چرا مسابقات فوتبال از شبکه استانی پخش نمی شود؟

شیخی مسؤول روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان نیز در پاسخ به اینکه چرا مسابقات فوتبال از شبکه استانی پخش نمی شود، گفت: پخش زنده مسابقات فوتبالی که در دهکده المپیک زاهدان برگزار می شود به دلیل هزینه های بسیار توجیه ندارد اما پوشش اخبارشان انجام می شود.

شیخی می‌گوید: بابت پخش مسابقات فوتبال، صدا و سیمای استان حدود 40 میلیون تومان مطالبه می‌کند که توان پرداخت این هزینه را نداریم و برای هیچ رشته ای پخش زنده مسابقات انجام نمی شود مگر اینکه فدراسیون آن رشته هزینه را تقبل کند.

توسعه و توجه به ورزش می‌تواند بسیاری از مشکلات از جمله اعتیاد را ریشه کن و موجبات رضایتمندی مردم را فراهم کند، از مسوولان استانی و بخش‌های خصوصی انتظار می رود بیش از پیش به فکر جوانان و نوجوانان این استان بوده و گوشه چشمی هم به فوتبال و این همه استعداد داشته باشند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار