مدير امور ديسپاچينگ و فوريت هاي برق سیستان و بلوچستان:
سيلاب شديد در جنوب سیستان و بلوچستان موجب تخريب شبكه و شكستن بيش از 250 پايه و قطع برق حدود 300 روستا شده بود كه بيشتر آنها ترميم شد و اكنون تنها 70 روستا فاقد برق است.
کد خبر: ۸۱۳۸۸۴
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۴ 14 January 2020


به گزارش خبرنگار تابناک سیستان و بلوچستان مريم بندئي اظهار داشت: 70 روستاي ياد شده در مناطق نيكشهر، پلان، نگور، زرآباد، قصرقند، ايرانشهر، كنارك و دلگان برق ندارند كه به محض بازگشايي راه‌هاي ارتباطي،عمليات برق دار كردن مجدد اين روستاها نيز انجام خواهد شد.

وي ادامه داد: باتوجه به بارندگي هاي شديد و جاري شدن سيلاب در روزهاي گذشته، مناطق نگور، پلان، نيكشهر، بنت، كنارك، زرآباد، چابهار، قصرقند، ايرانشهر و دلگان بيشترين ميزان خاموشي‌هاي سيستان و بلوچستان را به خود اختصاص داده‌اند.

مدير مركز كنترل و فوريت هاي برق سيستان و بلوچستان با بيان اينكه با تلاش شبانه روزي 184 اكيپ اتفاقات و عمليات بخش اعظم خاموشي‌ها رفع شده است تصريح كرد: تيم ويژه عملياتي با حضور معاون بهره برداري و ديسپاچينگ شركت توزيع نيروي برق اين استان در مناطق سيل زده مستقر هستند و به محض بازگشايي راه ها، در اسرع وقت نسبت به ترميم شبكه هاي آسيب ديده اقدام خواهد شد.

وي از مردم سيستان و بلوچستان خواست هشدارهاي ايمني در زمان بارندگي و آبگرفتكي را جدي بگيرند و در اين مواقع از نزديك شدن به تاسيسات برق از جمله دكل ها، پايه ها، و تابلوها جداً خودداري و در صورت مشاهده پارگي سيم هرگز به كانون خطر نزديك نشده و فوراً با سامانه اتفاقات برق 121 تماس حاصل كنند.

بارش باران سيل‌آسا در جنوب شرق كشور كه از شامگاه پنجشنبه 19 دي آغاز شده، استان هاي سيستان و بلوچستان، كرمان و هرمزگان را تحت تاثير قرار داده و سبب جاري شدن سيلاب در اين استان‌ها شده است.بيشينه بارش‌ها به صورت نقطه‌اي در برخي نقاط خاص در غرب و جنوب غرب استان به 200 ميلي‌متر مي‌رسد.

شرايط در استان سيستان و بلوچستان از ساير استان‌ها وخيم‌تر اعلام شده به طوري كه ميزان بارش‌ها در جنوب استان نسبت به سال گذشته 26 برابر شده است و در نتيجه سرريز شدن آب از پشت سدهاي استان را در پي داشته است.

اكنون در سيستان و بلوچستان تعداد 500 روستا و 14 شهرستان درگير سيل هستند و 20 هزار واحد مسكوني بر اثر جاري شدن سيلاب تخريب كلي و جزئي ديده است.

بر اساس اين گزارش، با وجود تلاش امدادگران، چادر، مواد غذايي بسته بندي، پتو و ملزومات پزشكي و بهداشتي از اقلام ضروري مورد نياز مردم منطقه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار