یدالله کریمی با اشاره به برپایی سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع دستی تهران افزود: این نمایشگاه از ۲۳ تا ۲۶ بهمن در تهران برگزار می‌شود که بازار مبل ملایر نیز در این نمایشگاه حضور دارد.
کد خبر: ۸۱۵۳۲۶
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۷ 18 January 2020
رییس هیات مدیره بازار مبل ملایر گفت: در حال آماده‌سازی شهر ملی منبت برای جشنواره نوروزی و ایام دهه فجر هستیم تا بتوانیم زمینه ورود گرشگران و خریداران مبل و منبت را به این شهر مهیا و بازار فروش خوبی را برای علاقه‌مندان فراهم کنیم.

به گزارش ایرنا، کریمی اظهار داشت: در همین راستا تیزر جدید تبلیغات نوروزی در حال تهیه و تدوین است که مراحل پایانی ساخت خود را طی می‌کند.

وی با اشاره به برپایی سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع دستی تهران افزود: این نمایشگاه از ۲۳ تا ۲۶ بهمن در تهران برگزار می‌شود که بازار مبل ملایر نیز در این نمایشگاه حضور دارد.

رییس هیات مدیره بازار مبل ملایر ادامه داد: استان همدان به صورت تجمیعی در این نمایشگاه حضور دارد که از ملایر نیز صنعت مبلمان منبت و دیگر صنایع دستی صاحب غرفه هستند.

کریمی حضور فعالان هنر صنعت مبل و منبت در این نمایشگاه بین‌المللی را در معرفی هر چه بیشتر شهر ملی منبت، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شهرستان در حوزه گردشگری و صنایع دستی و همچنین بازاریابی، تبلیغات و توسعه اقتصادی این صنعت اثرگذار دانست.

وی با اشاره به مشکل تامین مواد اولیه و نوسانات قیمت در بازار بیان کرد: با پیگیری‌های انجام شده تا حدودی مشکل تامین مواد اولیه و چوب برای فعالان صنعت مبل و منبت حل شده است.

رییس هیات مدیره بازار مبل ملایر گفت: در حال حاضر درصد بالایی از مواد اولیه و چوب مبلمان از کشور گرجستان تامین می‌شود.

کریمی ادامه داد: در حال رایزنی برای حضور در نمایشگاه مسکو هستیم، اما مشکل مالی داریم که امیدواریم مشکل هزینه از طریق سازمان توسعه تجارت رفع شود و مبلمان منبت بتواند در این نمایشگاه خارجی حضور پیدا کند.

وی وضعیت تولید و فروش مبلمان منبت ملایر را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: در صدد هستیم با حضور در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی و اعزام هیات‌هایی به کشورهای صاحب صنعت مبلمان، به بازارهای جهانی ورود پیدا کنیم.

رییس هیات مدیره بازار مبل ملایر این شهر را مهیاتر از همیشه برای ورود گردشگران و خریداران مبل و منبت دانست و افزود: همزمان با جشنواره نوروزی تخفیف‌های ویژه نوروزی نیز در نظر گرفته شده است تا بتوانیم همانند سال‌های گذشته رونق اقتصادی خوبی را برای این هنر صنعت و مجموعه شهرستان شاهد باشیم.

کریمی اظهار داشت: با کمک شهرداری ملایر المان‌های منبت در سطح شهر نصب شده که درختان خشکیده سطح شهر توسط هنرمندان و استادکاران منبت تراشیده و نقش منبت روی آنها حک می‌شود.

وی اضافه کرد: درخواست‌های زیادی برای طراحی منبت روی درختان خشکیده سطح شهر به ویژه پارک‌ها داریم که پس از اتمام فصل سرما این روند ادامه دارد.

کریمی همچنین با اشاره به حضور ارزیابان شورای جهانی صنایع دستی برای بررسی پرونده ثبت جهانی منبت ملایر طی ماه گذشته ابراز امیدواری کرد: هر چه زودتر شاهد ثبت جهانی منبت ملایر و برگزاری جشن جهانی این هنر صنعت باشیم.

اردیبهشت سال ۹۶ ملایر به عنوان شهر ملی منبت ثبت شد و در آستانه ثبت جهانی است.

بیش از ۶۰ درصد تولیدات مبلمان کشور در ملایر تولید می‌شود و دارای بیش از پنج هزار کارگاه فعال و بیش از ۹ هزار استادکار و منبت‌کار است و بیش از ۲۵ هزار هنرمند در این رشته فعالیت می‌کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار