کد خبر: ۸۱۶۵۳۸
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۴ 22 January 2020

دفتر ریاست‌جمهوری اوکراین اعلام کرد وزیر راه ایران که با هدف بحث در مورد هواپیمای سانحه‌دیده اوکراینی به کی‌یف رفته، امروز با رئیس‌جمهور اوکراین دیدار کرده است.

به گزارش فارس، دفتر ریاست‌جمهوری اوکراین روز دوشنبه از دیدار هیأت اعزامی دولت ایران به کی‌یف با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین با هدف بررسی حادثه سقوط هواپیمای خطوط هوایی این کشور در ایران، خبر داده است. 

ریاست این هیأت را «محمد اسلامی» وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران بر عهده دارد.

بر اساس بیانیه کی‌یف، زلنسکی در این دیدار تصریح کرده است که ایران به آنچه برای تحقیق در مورد دلایل بروز این حادثه وعده داده بود، عمل کرده است. وی در این خصوص گفته است: «اصل همه آنچه که در موردش با رئیس‌جمهور ایران صحبت کرده بودیم، انجام شده است.»

وی گفت دسترسی‌هایی که ایران به ۴۵ متخصص اوکراینی ارائه داد، این امکان را فراهم کرد تا قربانیان اوکراینی این حادثه شناسایی شوند. زلنسکی در عین حال تأکید کرد که لازم است تحقیقات مؤثر بیشتری در خصوص این حادثه انجام شود.

بر اساس این گزارش، در دیدار امروز سلامی و زلنسکی در مورد مسئله انتقال سامانه‌های ضبط اطلاعات هواپیمای سانحه‌دیده به اوکراین رایزنی شده است. زلنسکی اشاره کرده است که اوکراین برای رمزگشایی از اطلاعات این سامانه‌ها از توان و فناوری لازم برخوردار است.

قرار است به زودی گروهی از نمایندگان دولت ایران با سفر به اوکراین از نزدیک با توانایی فنی کی‌یف آشنا شود. به گفته دفتر ریاست‌جمهوری اوکراین، دو طرف توافق کرده‌اند که تمام تکه‌های باقی‌مانده از هواپیما، به اوکراین منتقل شود.

زلنسکی همچنین در این دیدار در مورد پرداخت غرامت به خانواده‌های قربانیان و پیگرد قضایی عوامل این حادثه، صحبت کرده است. 

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار