سرپرست وزارت جهاد كشاورزي:
سيل اخير در استان سيستان و بلوچستان، حدود ۷۵۰ ميليارد تومان به كشاورزان اين منطقه به خصوص منطقه بلوچستان خسارت وارد كرده است.
کد خبر: ۸۱۶۵۴۸
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۸ 22 January 2020

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان سرپرست وزارت جهاد كشاورزي گفت: سيل اخير در استان سيستان و بلوچستان، حدود ۷۵۰ ميليارد تومان به كشاورزان اين منطقه به خصوص منطقه بلوچستان خسارت وارد كرده است.

عباس کشاورز گفت حدود ۲۵ هزار هكتار از بخش زراعت در سيل اين استان از بين رفته و از اين ميزان ۱۰ هزار هكتار آن سبزي و صيفي آماده برداشت بوده كه اين موضوع سبب شد تا خسارت ‌ها سنگين شود.

وی در خصوص خسارت سیلاب به باغات موز افزود ۷ هزار هكتار از باغات به خصوص باغات موز در اين سيل از بين رفته است.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد بيش از ۴ هزار هكتار باغات در مناطق زرآباد و دشتياري از بين رفته و اين باغات شامل باغات خرما و ساير محصولات بوده است.

وی افزود: سيل، ۸ هزار راس دام را با خود برد كه ۹۳۰ راس از آنها دام سنگين و مابقي آن دام سبك بوده است.  همچنین ۲۵۰۰ هكتار از استخرهاي پرورشي ميگو بر اثر سيل تخريب شده است.

کشاورز گفت در سيل اخير سيستان و بلوچستان، قنوات، لوله كشي آب و شبكه هاي آبياري تحت فشار نيز خسارت ديده اند.

وی در مورد فعالیت های این وزارتخانه برای کشاورزان سیل زده گفت براي بررسي ميزان خسارت در سيل اخير استان، ۴ اكيپ در زمينه آب و خاك، زراعت، دام و طيور و باغباني به منطقه فرستاده شده و از شهرستان ‌هاي مختلف سيل ‌زده بازديد كردند تا اطلاعات دقيق خسارت را ارائه دهند. همچنین این وزارتخانه ۱۵۰۰ تن خوراك دام براي دام هايي كه در مناطق سيل ‌زده هستند و به علوفه دسترسي ندارند، ارسال کرده و در صورت لزوم نيز مجددا خوراك دام به اين مناطق ارسال خواهد شد و مشكلي در اين زمينه و براي تامين آن وجود ندارد. همچنین اقدامات اوليه از نظر بهداشتي در خصوص دام هايي تلف شده نيز انجام شده است.

وی به خطر دام‌های تلف نشده نیز اشاره کرد و گفت در صورت رها شدن و دفن نشدن دام هاي مرده، شاهد بيماري و شيوع آن در منطقه مي‌بوديم كه كاملا مديريت شده است.

وی به برخی تمهیدات این وزارتخانه برای کاهش خسارت کشاورزان نیز گفت بذر جهت كشت بهاره براي محصولات مورد نياز به اندازه كافي تدارك ديده شده كه به زودي ارسال خواهد شد. در ادامه نیز دولت همراه مردم سيل زده اين استان خواهد بود و مردم نگران نباشند؛ دولت خسارت ها را جبران و به آنان كمك خواهد كرد.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی در خاتمه گفت در جلسه هیات دولت پيشنهاد كرده ام براي مواردي كه از بين رفته جبران خسارت شود و همچنين نهاده‌ هاي جايگزين را تامين كنيم. برنامه هاي خوبي براي بخش هاي مختلف در باغات، شيلات و آبياري برنامه ‌ريزي شده و اين منطقه مستعد براي نباتات گرمسيري است. در سه تا چهار ماه آينده، برنامه اصلاح و جايگزيني باغات از بين رفته با محصولات و نهاده ‌هاي جديد تهيه خواهد شد و به باغداران در اين بخش كمك خواهيم كرد.

برچسب ها: خسارات سیل
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۳۰
وام های بلاعوض دامی به اسیب دیدگان چی شد ؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار