در اقدام مشترک دانشگاه علوم پزشکی و سازمان تعزیرات حکومتی صورت گرفت
در ادامه نظارت بر فعالیت آرایشگاه های زنانه و واحدهای ارائه دهنده خدمات زیبائی، یک واحد صنفی که به صورت غیر مجاز خدمات پزشکی و تزریقات پوستی را انجام می داد تعطیل شد.
کد خبر: ۸۱۷۱۲۳
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۸ 25 January 2020

به گزارش خبرنگار تابناک سیستان و بلوچستان از زاهدان، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدن با اعلام این مطلب گفت: در بازدید مشترک بازرسان اداه کلّ تعزیرات حکومتی استان و بازرسان دانشگاه از این آرایشگاه زنانه، ست پانسمان، سرنگ، نخ بخیه، تجهیزات تزریق ژل و سایر اقلام پزشکی کشف شد.

دکترقاسم میری علی آباد با بیان این مطلب که واحد مزبور حتی فاقد پروانه فعالیت از سوی صنف آرایشگران زنانه بود گفت: این واحد صنفی بدلیل تخلف از مقررات و به منظور جلوگیری از آسیب به سلامت مردم پلمب شد.

رئیس اداره نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز در این خصوص گفت: تقاضای موجود در جامعه و گردش مالی که در حوزه خدمات زیبائی و پوست مو وجود دارد باعث شده است تا برخی از افراد که فاقد صلاحیت های تخصصی و مجوزهای قانونی هستند نیز به این حوزه ورود پیدا کنند.

دکتر سید امیر حسین علویان با تاکید بر این واقعیت که بخش اعظم پزشکان، دندانپزشکان، ماماها و سایر فعالان حوزه درمان با رعایت استانداردها و ضوابط فنی فعالیت می کنند گفت: در صورت اهمال در رعایت ضوابط فنی و مقررات قانونی، برخورد لازم با متخلفان انجام خواهد شد و از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از62مورد بازدید از مراکز فعال در حوزه پوست و مو انجام شده است.

وی افزود: در این مدت 21 مرکز بدلیل عدم برخورداری از مجوزهای قانونی لازم، ارائه خدماتی فراتر از حیطه ای که قانونا مجاز به انجام آن بوده اند و یا عدم رعایت اصول بهداشتی و تخصصی در ارائه خدمات تعطیل و پلمب شده اند.

دکتر علویان با اشاره به اینکه بسیاری از افراد پس از مراجعه به این مراکز غیر قانونی دچار عوارض شدید و غیر قابل جبران شده اند گفت: شکایت از آسیب های وارده به پوست و مو یکی از مهمترین شکایات واصله به اداره نظارت بر درمان دانشگاه است و در برخی از موارد این مراکز غیر مجاز علاوه بر مدعی العموم، شاکی خصوصی نیز دارند.

وی افزود همه واحدهای ارائه دهنده خدمات پزشکی، تشخیصی، زیبائی و پوست باید مجوزهای قانونی لازم را داشته باشند و این مراکز موظفند تا مجوز فعالیت، دامنه فعالیت و تعرفه خدمات قانونی را در معرض دید همه مراجعان قرار دهند.

رئیس اداره نظارت بر درمان دانشگاه از هموطنان عزیز درخواست کرد تا در صورت عدم نصب مجوز و پروانه فعالیت در واحدهای بخش خصوصی و یا عدم رعایت اصول بهداشتی و یا دریافت هزینه بیشتر از تعرفه مصوب، از دریافت خدمات در آن واحد خود داری نموده و مراتب را به اداره نظارت بر درمان دانشگاه با شماره تلفن: 05433372051 اطلاع دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار