کد خبر: ۸۱۷۶۲۶
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰ 26 January 2020

به گزارش بولتن نیوز، هادی قوامی در تشریح نشست خبری امروز (چهارشنبه دوم بهمن) کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 99، گفت: به منظور حمایت از سرمایه گذاری در صنعت نفت، گاز و طرح های پتروشیمی و پالایشگاهی مقرر شد؛ اصل قرارداد شرکت‌های اکتشاف نفت و تولید داخل که تایید صلاحیت شده‌اند می‌تواند به عنوان وثیقه برای دریافت تسهیلات در نظر گرفته شود که البته این حکم شاهد طرح‌های پالایشگاهی و پتروشیمی جدید نیز می‌شود.

وی با اشاره به مصوبه دیگر کمیسیون افزود: براساس این تصمیم، شرکت‌های دولتی آب، برق و گاز مکلف شدند خدمات زیرساختی موردنیاز شهرک‌های صنعتی را با هزینه خود تا درب این شهرک‌ها ایجاد کنند، این خدمات در داخل شهرک‌ها از بودجه خود شهرک‌ها هزینه خواهد شد و به شورای برنامه‌ریزی استان نیز این امکان داده شد که از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای در داخل شهرک‌ها هزینه کنند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال 99 ادامه داد: در مصوبه دیگر، وزارت اقتصاد مجاز شد تمام یا بخشی از سهام و دارایی دولت و دستگاه‌های اجرایی و باقیمانده سهام متعلق به دولت را مطابق روش‌های قانون اصل 44 واگذار کند، همچنین واگذاری سهام در قالب صندوق‌های سرمایه‌ گذاری در بورس و عرضه سهام به روش ثبت سفارش نیز مجاز دانسته شد. در واقع این فرصت به سازمان خصوصی‌سازی داده شد که با تسهیلات بیشتری مانده سهام دولت را در سال 1399 واگذار کند. هدف کمیسیون تلفیق این بود که شیوه‌ی دیگری را پیش‌بینی کند تا واگذاری مابقی سهام تسریع شود.

قوامی به مصوبه دیگر امروز کمیسیون متبوعش اشاره کرد و گفت: براساس تصمیم کمیسیون تلفیق از محل مالیات خانه‌ها و خودروهای لوکس 10 هزار میلیارد ریال برای مناطق محروم کشور، راه روستایی، آب شرب و ساماندهی حاشیه شهرها به بسیج سازندگی اختصاص یابد تا از طریق امکاناتی که دارد با هزینه‌ای کمتر آن را در مناطق محروم هزینه کند.

نماینده مردم اسفراین در مجلس در توضیح مصوبه دیگر این کمیسیون، اظهار داشت: وزارت کشور مجاز شد تا سقف 1000 میلیارد تومان اوراق اسلامی با تضمین اصل و سود توسط دولت برای خرید نردبان الکترونیکی و ماشین آتش‌نشانی اختصاص دهد.

وی با تاکید بر اینکه طبق تصمیم کمیسیون تلفیق دانشگاه آزاد نیز می‌تواند از منابع صندوق‌های رفاه دانشجویی برای پرداخت تسهیلات به دانشجویان استفاده کند، اظهار کرد: در مصوبه دیگر وزارت دادگستری مکلف شد از محل صندوق دیه به همه افرادی که به هر علتی در مناطق مرزی و جنگی عبور و مرور دارند و مورد هدف قرار گرفته مجروح یا کشته می‌شوند و سربازانی که در محیط پادگان براساس حوادث مختلف مجروح یا کشته می‌شوند، دیه پرداخت کند.

قوامی با اشاره به مصوبه کمیسیون تلفیق درباره افزایش حقوق‌ها در سال آینده، اظهار داشت: براساس این مصوبه در سال 99 هیچ حقوق‌بگیر و بازنشسته‌ای حقوق کمتر از دو میلیون و 800 هزار تومان در ماه دریافت نمی‌کند البته پیشنهاد دولت در لایحه برای حداقل حقوق در سال آینده یک میلیون و 800 هزار تومان بود که با مصوبه کمیسیون تلفیق یک میلیون تومان به حداقل حقوق اضافه شد که بار مالی 4600 میلیارد تومانی داشت. افزایش حقوق بیش از 70 درصد برای حقوق‌های پایین خواهد بود و 700 هزار نفر در طبقات پایین را مشمول می‌شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال 99 در همین راستا ادامه داد:همچنین مقرر شد میزان افزایش حقوق‌ها در سال جاری مشمول کسور بازنشستگی شود.

نماینده مردم اسفراین در ادامه به مصوبه دیگر کمیسیون متبوعش اشاره کرد و گفت:همه پرداخت‌هایی که مشابه حقوق و دستمزد هستند اعم از حق‌التدریس، حق نظارت و پاداش‌های شورای حل اختلاف، هزینه اجتناب‌ناپذیر محسوب می‌شود و باید در سال 1399 پرداخت شود.

وی گفت: براساس مصوبه دیگر کمیسیون تلفیق شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مکلف شد تا پنج درصد از اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای استان را برای احداث، تکمیل، بازسازی یا تجهیز رده‌های انتظامی با اولویت پاسگاه و کلانتری هزینه کند.

قوامی اضافه کرد: اصل تبصره 14 در خصوص هدفمندی یارانه‌ها و سایر پیشنهادهای الحاقی نمایندگان به تبصره‌های لایحه بودجه در جلسه روز یکشنبه آینده کمیسیون تلفیق که آخرین جلسه این کمیسیون است بررسی و تصویب خواهد شد تا گزارش کمیسیون برای چاپ آماده و در اختیار نمایندگان قرار گیرد و در اسفندماه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی بررسی شود تا انشاءالله پیش از پایان سال جاری بودجه سال 1399 را به تصویب برسانیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار