وزیر کشور در جلسه ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز از کاهش ۹ میلیارد لیتری قاچاق سوخت خبر داد.
کد خبر: ۸۱۷۷۱۶
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۴ 26 January 2020

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در حاشیه جلسه ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در جمع خبرنگاران با اشاره به جزئیات این جلسه اظهار کرد: در این جلسه یک گزارش گیری از تمام اقداماتی که در طول سال انجام شده بود گرفته شد که در حوزه قاچاق ورودی با کاهش روبه‌رو بودیم.

قاچاق سوخت حدود ۹ میلیارد لیتر کاهش یافت

او در ادامه گفت: برآورد کلی از قاچاق در کشور حدود ۱۲ میلیارد دلار بود و البته این قاچاقی است که از داخل به خارج و از خارج به داخل انجام می‌شود؛ در حوزه قاچاق کالا از داخل به خارج بیش از ۸۰ درصد آن قاچاق سوخت است که با کاهش بسیار خوبی که حدود ۹ میلیارد لیتر مواجه بودیم.

وزیر کشور تاکید کرد: با طرح تکمیلی، وزارت نفت همکاری خوبی کرد؛ در حوزه مرز نشینان هم امیدواریم در ماه های باقی مانده امسال و سال ۹۹ با کاهش قابل توجه قاچاق سوخت روبه‌رو شویم.

رحمانی فضلی با اشاره به وجود طرح هایی در جلسه امروز ستاد تصریح کرد: در طرح مبارزه با قاچاق سیگار و کالای خانگی که بحث‌های بسیار مهمی بودند، قرار شد در قاچاق لوازم خانگی که بدون ضمانت و کیفیت هم هستند، اتحادیه نقش اصلی را بازی کند و ما از مبدا یعنی بنادر و بنکداران وارد عمل شویم و سپس سراغ خرده فروشان برویم، همچنین ۸ ماه به تمام کسبه، فروشندگان و اتحادیه وقت داده شد تا در این طرح بتوانند خودشان را با ضوابط حاکم منطبق کنند و هر کالایی که در حال حاضر دارند، می‌توانند بفروشند و بعد از آن ۸ ماه دیگر شاهد کالاهای غیر استاندارد در بازار نباشیم.

او در مورد سامانه‌های نظارتی اظهار کرد: اگر بتوانیم سامانه‌ها را با هماهنگی دستگاه های اجرایی مبدا تا مقصد اجرایی کنیم یقینا می توانیم بحث بازارهای غیر رسمی را کنترل کنیم.

وزیر کشور تصریح کرد: ما از اوایل سال با توجه به اینکه حدود ۱۰ سال است قانون سامانه ها وجود دارد با تاکیداتی که هم رهبر معظم انقلاب و هم رئیس جمهور و دولت دارند به اندازه ۵ سال در این حوزه پیشرفت داشتیم.

رحمانی فضلی بیان کرد: یک زمانبندی تا آخر اسفند با همه دستگاه ها انجام دادیم، برخی دستگاه‌ها به وظایف خود عمل نکردند و آخر سال باید به دولت پاسخگو باشند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
واقعا خسته نباشد آقای وزیر کشور که با اینهمه قدرتی که در دستته اینهمه قاچاق بوده است.از خدا بترس.واقعا شب چگونه خوابت میبره؟مسئولیت خطیری داری مرد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار