در نشست ستاد اجرایی خدمات سفر سیستان و بلوچستان مطرح شد:
استاندار سیستان و بلوچستان در نشست ستاد اجرایی خدمات سفر سیستان و بلوچستان اظهار کرد: برای افزایش حضور گردشگران به استان برقراری ارتباط با استان‌های همجوار به روش‌های مختلف از جمله هوایی ضروری است و باید به یارانه سفر نیز توجه ویژه شود.
کد خبر: ۸۲۴۵۴۰
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۶:۵۶ 21 February 2020


به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان موهبتی گفت: ظرفیت‌های مطلوبی در بخش خصوصی، آموزش و پرورش و سایر دستگاه‌ها برای جذب گردشگر به سیستان و بلوچستان وجود دارد که باید به بهترین نحوه از آنها بهره گرفت.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به سیل اخیر گفت: گرچه سیل آثار مخرب فراوانی را برای منطقه به همراه داشت اما از سوی دیگر سبب تغییر نگاه مردم کشور به این استان و شناخت بهتر آنان از فرهنگ و آداب این دیار شد و به نوعی چهره واقعی مردمان این منطقه را نمایان کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: برای افزایش جذب گردشگر به استان برنامه‌های متنوعی نظیر اجرای جشن نوروزی با مشارکت کشورهای همسایه، نوروز بازار در شهرستان‌هایی نظیر زابل و چابهار، برگزاری همایش شاهنامه خوانی در کوه خواجه، معرفی استان در نمایشگاه ملی و بین‌المللی نظیر برلین، حضور بازیگران مشهور کشور در استان و برپایی رقابت‌های بومی و محلی مورد توجه قرار گرفته است.

علیرضا جلالزایی افزود: انتشار کتاب راهنمای گردشگری سیستان و بلوچستان به پنج زبان و تهیه و انتشار برنامه‌های تلویزیونی متنوع از ظرفیت‌های گردشگری استان و پخش آنها در صدا و سیمای کشور از دیگر برنامه‌ها برای تغغیر نگاه به استان و افزایش جذب گردشگر به آن بوده است.

وی گفت: سال گذشته ۹۹ نوروزگاه در سیستان و بلوچستان برپا شد که امسال بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده شمار آنها به ۱۱۷ نوروزگاه افزایش می‌یابد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان گفت: با اقداماتی نظیر معرفی ظرفیت‌های گردشگری و جاذبه‌های دیدنی منطقه سفر به این استان پهناور در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۲۸ درصد افزایش یافته است.

وی گفت: افزایش پروازها و تاسیسات گردشگری،آموزش جوامع محلی و فعالان گردشگری، بهبود زیرساخت‌ها و معرفی همه جانبه استان در سطح ملی از نتایج پویش ملی معرفی و سفر به سیستان و بلوچستان بود.

جلالزایی بیان کرد: مرحله دوم پویش ملی معرفی و سفر به سیستان و بلوچستان پس از بُعد ملی که نتایج مثبتی در برداشت آغاز شد.

وی گفت: مرحله جدید پویش ملی معرفی و سفر به سیستان و بلوچستان پس از بُعد ملی که نتایج مثبتی در برداشت آغاز راهی بزرگ و نگاه به تعاملات بین‌المللی و میزبانی کشورهای حاشیه اقیانوس هندبرای سال ۱۴۰۰ است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: قرار است سال ۱۴۰۰ این استان پایتخت گردشگری کشورهای حاشیه اقیانوس هند شود که گام نخست در سال آینده با میزبانی از وزرای گردشگری حاشیه اقیانوس هند آغاز خواهد شد.

وی رفع مشکل آب آشامیدنی محوطه جهانی شهر سوخته، حل مشکل سوخت مسافران نوروزی در ایام نوروز ، رفع مشکل راه‌های دسترسی و جاده‌ای استان، راه‌اندازی جاده موقت دسترسی به کوه خواجه و مشارکت دستگاه‌های عضو ستاد اجرایی خدمات سفر در شکل‌گیری نوروزی متفاوت برای مسافران را خواستار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار