متخصص طب سنتی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان دانشکده طب سنتی کرمان راه‌هایی را جهت پیشگیری از ابتلا به کرونا ویروس ارائه کرد.
کد خبر: ۸۲۴۶۹۴
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۷ 21 February 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:هاله تاج الدینی متخصص طب سنتی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان دانشکده طب سنتی کرمان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان گفت: در درجه اول برای مقابله با ویروس کرونا باید آرامش داشته باشیم، چون سیستم ایمنی به شدت تحت تأثیر هیجانات و استرس‌های شما قرار میگیرد. آرام بودن با اصلاح رژیم غذایی و رعایت اصول بهداشتی میتوانید پیشگیری کنید.

او افزود: در رژیم غذایی خود سیر و پیاز را بگنجانیم و از مصرف کربوهیدرات‌ها مانند قند و شکر و شیرینی پرهیز کنیم، مصرف روزانه دم نوش‌هایی مانند پونه و آویشن وبهارنارنج را در رژیم روزانه به جای چای قرار دهیم و از پرخوری پرهیز کنیم.

تاج الدینی بیان داشت: از زیاده روی در مصرف لبنیات در شیوع بیماری‌های ویروسی پرهیز شود، مصرف روزانه یک عدد آب نارنج و لیموترش را در برنامه خود قرار داده و در رژیم غذایی از روغن‌های مفیدی مانند روغن زیتون استفاده کنیم.

او تصریح کرد: ادویه مانند زردچوبه و زنجبیل را در غذا‌ها استفاده کرده و با تخم بالنگو و آب و عرق بیدمشک و بهارنارنج و مقدار کمی عسل، شربت درست کرده تا هم قلب و هم سیستم ایمنی شما تقویت شود.

او گفت: بادام شیرین را فراموش نکنید ماده غذایی با ارزشی است که سیستم ایمنی و ارگان‌ها اصلی بدن مانند قلب و مغز را تقویت می‌کند و در پیشگیری موثر است.

او افزود: در کنار رژیم غذایی خوب و سالم خواب کافی، پرهیز از استرس و ورزش روزانه بسیار کمک کننده است و شستن دست‌ها و پرهیز از رفت و آمد در مکان‌های شلوغ و رعایت بهداشت فردی در پیشگیری نیز موثر خواهند بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار