استاندار سیستان و بلوچستان:
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: به همه فرمانداران ابلاغ شده در محل ورودی کلیه شهرستان های استان ایستگاه های غربالگری بیماری کرونا را فعال کنند و در صورتی که افرادی با علائم سرماخوردگی شناسایی شوند، به مدت دو هفته با هزینه خودشان قرنطینه خواهند شد.
کد خبر: ۸۳۱۳۵۲
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۶:۰۳ 16 March 2020

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان احمدعلی موهبتی در حاشیه نشست با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و روسای ستادهای مدیریت بیماری کرونا در سطح کشور که پیش از ظهر امروز به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، گفت: در راستای اقدامات پیشگیرانه ورود مسافرین به هر یک از شهرستانهای استان به شدت کنترل و مدیریت خواهد شد.

وی بیان داشت: از مردم سیستان و بلوچستان که در سایر استان‌ها زندگی می‌کنند می‌خواهیم؛ برای حفظ سلامت خود و نزدیکانشان در تعطیلات نوروز امسال به سیستان و بلوچستان سفر نکنند.

وی با بیان اینکه حمل و نقل ریلی، هوایی و زمینی به استان محدود شده است گفت: تمامی تمهیدات لازم در بیمارستان ها و مکان هایی دیگر برای گذراندن دوران نقاهت بیماران انجام شده است.

وی ادامه داد: تولید مواد ضدعفونی در ۵ کارگاه و تولید ماسک نیز در ۵کارگاه در حال تولید است.

فرمانده قرارگاه پدافند زیستی استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه پیشگیری بهتر از درمان است؛ افزود: همه برنامه های مقابله با بیماری کرونا فقط با انجام اقدامات پیشگیرانه و "در خانه ماندن" مردم نتیجه‌بخش خواهد بود.

احمدعلی موهبتی با اعلام لغو مرخصی کلیه مدیران و کارمندان دولت در ایام نوروز؛ تصریح کرد: همچنین به منظور کاهش عبور و مرور در شهرها؛ مقرر شد ۵۰ درصد پرسنل ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان به صورت دورکاری انجام وظیفه نمایند.

وی هدف از برگزاری این نشست را تصمیم گیری پیرامون غربالگری و شناسایی افراد بیمار و جداسازی این افراد از جامعه بیان داشت و افزود: به منظور دفع سریع خطر، این مهم در روزهای آینده با کمک پایگاههای بسیج و مراکز بهداشتی در سطح استان انجام خواهد شد.

موهبتی گفت: متاسفانه این بیماری وارد استان شده و با حدود ۵۰ مورد مثبت و چند مورد فوتی، نیاز به هماهنگی و همکاری مردم و گروههای مرجع داریم تا با رعایت اصول اولیه و اطلاع رسانی و آگاه سازی؛ شاهد آسیب های کمتری به مردم باشیم.

وی خاطرنشان کرد: ابلاغ و انتشار دستورالعمل های آموزشی توسط صدا و سیما و رسانه‌ها، تعطیلی مکانهای تجمع مردم از جمله مراسم مذهبی، شادی، عزا، تعطیلی روز بازارها و غیره در استان اجرا شده است.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: اگر همراهی مردم نبود، قطعاً شرایط استان ما که بر اساس پیش بینی‌های اولیه جزو استان‌های بحرانی به شمار می‌رفت امروز بسیار بحرانی تر بود، اما با اقدامات پیشگیرانه و همراهی خوب مردم، شرایط مطلوبی در استان داریم.

گفتنی است؛ استاندار سیستان و بلوچستان در ابتدا از تلاش همه دست‌اندرکاران ستاد عملیات بحران کرونا در حوزه دانشگاه های علوم پزشکی استان که با انجام اقدامات پیشگیرانه از نیمه‌های بهمن ماه در قالب تشکیل قرارگاه پدافند زیستی آغاز به فعالیت نموده اند و همچنان در صف اول مشغول به خدمت می باشند، تقدیر و تشکر کرد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
wgRieWABIPCmXt
|
Brazil
|
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
بخدا همه مدیون این کادرهای مظلوم و محروم و مغموم پزشکی هستید
aIrOYdJWZfp
|
Brazil
|
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
علی برکت الله
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار