علاوه بر شماره ۴۰۳۰ صورت گرفت:
کمیته بازتوانی و سلامت روان ستاد بحران دانشگاه علوم پزشکی زاهدان سه شماره تلفن اختصاصی را علاوه بر سامانه تلفنی 4030، برای ارائه خدمات روانشناختی به هم استانی ها اختصاص داده است.
کد خبر: ۸۳۶۹۹۹
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۳ 09 April 2020

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان دکتر نور محمد بخشانی دبیر کمیته بازتوانی و سلامت روان ستاد بحران دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با بیان این مطلب گفت: همکاران روان شناس و روانپزشک دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از زمان شیوع ویروس کرونا خدمات مشاوره روان شناختی را به هموطنان ارائه می کنند.

وی ادامه داد: از آنجا که ملاحظات خاص و بومی و فرهنگ و آداب و عرف هر جامعه در نوع ارائه خدمات مشاوره ای به هر گروه جمعیتی، اهمیت دارد، 3 نفر از روانپزشکان و دکتری روانشناسی عضو کمیته بازتوانی و سلامت روان دانشگاه، هر روز جهت پاسخگویی به تماس گیرندگان هم استانی در ارتباط با مدیریت استرس و موضوعات روان شناختی مرتبط با کووید_۱۹ ،خدمات مشاوره روان شناختی را به هم استانی عزیز از طریق شماره تلفن های اختصاصی ارایه می کنند.

دکتر بخشانی همچنین گفت: علاوه بر سامانه 4030، هم استانی ها می توانند از طریق شماره تلفن 09303687169 از ساعت 11-12 ظهر و 19-20 عصر، شماره تلفن 09057242800 از ساعت 17-20 و شماره تلفن 09302409689 از ساعت 21 تا 22 با متخصصین روانشناسی بالینی و روانپزشکی زاهدان تماس بگیرند.

وی افزود: از زمان شیوع کرونا تا کنون 7 هزار و 632 نفر از هم میهنان، از طریق سامانه 4030 خدمات مشاوره تلفنی را در تماس با روانشناسان و روانپزشکان این دانشگاه، دریافت کرده اند.

وی تصریح کرد: هم استانی های گرامی می توانند در صورت نیاز به دریافت آموزش های مدیریت استرس ناشی از کرونا و شیوه های آرام سازی و مدیریت نگرانی، با شماره گیری ۴۰۳۰ و وارد کردن کد ۸به آرامش خود و دیگران کمک کنند.

 

وی گفت: علاوه بر مشاوره های تلفنی، روانشناسان بالینی پرتلاش و پرتوان دانشگاه نیز هر روز در مراکز خدمات جامع سلامت، آماده ارائه خدمات مشاوره ای رایگان به هم استانی ها هستند.

وی همچنین از روانشناسان شاغل در مراکز خدمات جامع سلامت قدردانی کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار