استاندار سیستان و بلوچستان
استاندار سیستان و ببوچستان در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گقت برای حفظ فاصله اجتماعی و جلوگیری از انتقال و شیوع بیماری کرونا باید کنترل ترددات غیر ضرور همانند روز سیزدهم فروردین در کلیه مبادی ورودی و خروجی شهرهای استان انجام گردد.
کد خبر: ۸۳۸۵۰۱
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۲ 12 April 2020

احمدعلی موهبتی در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا که در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد؛ با تبریک فرارسیدن نیمه شعبان و سالروز ولادت حضرت مهدی(عج)؛ به تعطیلات روزهای آخر هفته جاری اشاره کرد و اظهار داشت: برای حفظ فاصله اجتماعی و جلوگیری از انتقال و شیوع بیماری کرونا باید کنترل ترددات غیر ضرور همانند روز سیزدهم فروردین در کلیه مبادی ورودی و خروجی شهرهای استان انجام گردد.

وی افزود: هرگونه اجتماع اعم از بازارهای غیر ضرور، جشن‌ها، عزاداری و اجتماعات مذهبی که باعث سرایت بیماری شود، اکیداً ممنوع است و فرمانداران و بخشداران باید بدانند که مکانهای مذهبی و مراسم مذهبی بر اساس ابلاغیه ستاد ملی کرونا تا اول اردیبهشت ماه تعطیل است و نماز جماعت و جمعه برگزار نخواهد شد .

رییس ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا اضافه کرد: در دین اسلام حفظ سلامت و جان انسان بالاتر از فرضیه‌ای بیان شده است و مقام معظم رهبری و دیگر مراجع و علماء نیز بر این موضع تاکید دارند بطوریکه حرم مطهر حضرت علی‌ابن‌موسی‌الرضا(ع) و‌ اقامه نماز جمعه و‌جماعت تعطیل شده‌است، لذا عده‌ای که می‌گویند ما در محیط باز یا با فاصله نماز میخوانیم و یا تعدادمان کم است، این ابلاغیه تفسیر به رای ندارد و باید اجرا شود.

آقای موهبتی تاکید کرد: تمامی ابلاغیه‌هایی که در کشور صادر می‌شود باید تمکین شود و علاوه بر تمکین نباید تفسیر به رای شود.

استاندار همچنین از فرمانداران و بخشداران استان خواست نظارت دقیق و جدی را برای اجرای دقیق دستورالعمل‌ها و مصوبات ستاد‌ملی و ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا به عمل آورند و از برپایی هرگونه تجمع در سطح شهرستان به طور جد ممانعت کنند.

موهبتی افزود: نسبت رشد بیماری کرونا در استان افزایش یافته چرا که طی روز گذشته ۲۰بیمار کرونایی به آمار بیماران استان اضافه شده و روز قبل از آن ۱۲ مورد و امروز تعداد مبتلایان ۲۹ مورد افزایش یافته که این موضوع نشان از سیر صعودی و نگران کننده شرایط دارد.

وی با تاکید بر اینکه با همه امور تجمعی با شدت و حدت باید برخورد شود؛ افزود: از مردم فهیم استان انتظار داریم که شرایط را جدی بگیرند و تا اطلاع ثانوی از برگزاری هر گونه مراسم خودداری گردد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار