با شروع فصل پرورش میگو روی داد
مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: با شروع فصل پرورش میگو، ذخیره سازی ۲ میلیون پست لارو میگو در مزارع ۱۱ و ۱۲ فاز ۲ شمالی سایت گواتر چابهار در جنوب این استان آغاز شد.
کد خبر: ۸۳۸۹۱۴
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۴ 16 April 2020

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان، مدیرکل دامپزشکی استان از آغاز ذخیره سازی بچه میگو در مزارع میگوی این استان خبر داد.

دکتر مهدی حسینی گفت: تولید و صادرات میگو به دلیل ارزآوری و ارزش اقتصادی بالا یک درآمد غیرنفتی خوب محسوب می شود و باعث رونق اشتعال پایدار و بستری برای جهش تولید در استان خواهد بود.

وی افزود: مرحله لاروی مرحله ی حساسی در تولید میگو می باشد که باید با مدیریت و دقت بسیار انجام شود تا از مرگ و میر بالا و خسارت فراوان در زمان رشد میگو جلوگیری کند به کارگیری روش های صحیح ذخیره سازی، صرفه اقتصادی بالای فرآیند پرورش میگو را به دنبال خواهد داشت.

معاون مدیر کل و رئیس اداره دامپزشکی شهرستان چابهار نیز بیان داشت: امسال با وجود وقوع سیل در فصل آماده سازی، خوشبختانه با همت مزرعه داران، عملیات آماده سازی به نحو احسن انجام شد.

دکتر میرلاشاری افزود: به جهت نظارت بر این امر تا کنون 12 مورد بازدید و نمونه برداری از محل سایت گواتر توسط کارشناسان این اداره انجام شده که برای رسیدن به محصول مطلوب و بهره وری اقتصادی بالا این بازدیدها و نظارت ها ادامه خواهد داشت.

وی بیان داشت: تاکنون برای 8 مزرعه مجوز ذخیره سازی صادر شده است که امید است با آمادگی مزارع بیشتر این مقدار افزایش یابد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
hvHxiNQcbDIV
|
Viet Nam
|
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
لارو چیه؟
hzfqDtInOkC
|
Viet Nam
|
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
مردمش میگو میخورن؟ یعنی پول مردم میرسه؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار