مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان خبرداد:
در جریان حضور محیط بانان در منطقه و درخواست واگذاری دو راس بره میش کوهی وحشی که بصورت غیر مجاز توسط مالدارها و چادر نشینان بومی زنده گیری و نگهداری می شد با امتناع بومیان از واگذاری بره ها، درگیری میان متخلفان و نیروهای یگان حفاظت درگرفت که متاسفانه منجر به جراحت محیط بان علی ریگی شورکی از ناحیه سر شد.
کد خبر: ۸۳۸۹۳۹
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۹ 14 April 2020

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان، وحید پورمردان مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان ضمن اعلام این خبر گفت: محیط بانان یگان حفاظت اداره کل و پاسگاه محیط بانی شهید صابر الله داد در جریان گشت و کنترل متوجه حضور دو راس بره میش کوهی وحشی غیرمجاز در بین چادرنشینان منطقه می‌شوند.

وی اظهارداشت: در جریان حضور محیط بانان در منطقه و درخواست واگذاری دو راس بره میش کوهی وحشی که بصورت غیر مجاز توسط مالدارها و چادر نشینان بومی زنده گیری و نگهداری می شد با امتناع بومیان از واگذاری بره ها، درگیری میان متخلفان و نیروهای یگان حفاظت درگرفت که متاسفانه منجر به جراحت محیط بان علی ریگی شورکی از ناحیه سر شد.

پورمردان بیان داشت: علی رغم اینکه متخلفین بره ها را رم داده و پس از زخمی کردن یکی از محیط بانان از ناحیه سر و تهدید و توهین، گریخته و از منطقه متواری می‌شوند بحمدالله محیط بانان موفق به دستگیری یکی از متخلفین و ضبط یکی از بره ها شده اند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان ضمن تقدیر از مسئولان قضایی و همکاری نیروی انتظامی پاسگاه سفیدابه استان تصریح کرد: تحقیقات اولیه از متخلف دستگیر شده ثمربخش بوده و متخلفان به زودی شناسایی، دستگیر و به دست قانون سپرده خواهند شد.

فصل بهار هنگام زادآوری وحوش درطبیعت است و زایش حیواناتی چون قوچ و میش، کل و بز و سایر حیوانات در منطقه حفاظت شده و حتی سایر مناطق طبیعی اهمیت بالایی برای افزایش ظرفیت حیات وحش دارد.
پورمردان تأکید کرد: یگان حفاظت محیط زیست استان و تمامی پاسگاه‌های محیط بانی فعال تر و هوشیارتر از همیشه مناطق تحت حفاظت را حراست و کنترل خواهند کرد و از سودجویی و اقدامات خلاف قانون شکارچیان غیر مجاز و افرادی که اقدام به تخریب زیستگاه ها یا زنده گیری نمایند، به شدت جلوگیری خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
NGqUTLOEYoCZFhx
|
Viet Nam
|
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
بنده های خدا
ComMZufYqrlSeO
|
Viet Nam
|
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
خدا حفظش کنه و زودتر سلامتی بده
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار