کد خبر: ۸۴۰۰۱۵
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۳ 18 April 2020

دلایل زیادی وجود دارد که بخواهید قهوه خود را بدون هیچ‌گونه شیرین‌کننده‌ای میل کنید. شاید به فکر سلامتی خود هستید یا اینکه نمی‌خواهید شیرین‌کننده‌های مصنوعی بخورید. شاید هم دیابت دارید و پزشکان خوردن هرگونه شکر و قند را ممنوع کرده است. برخی افراد هم دلایل دیگری برای عدم استفاده از شیرین‌کننده‌ها دارند.

طعم قهوه یک موضوع کاملا سلیقه‌ای و شخصی است که نمی‌شود درباره‌اش قضاوت کرد یا به دیگران توصیه‌هایی داشت. برخی افراد طعم واقعی قهوه را دوست دارند و حتی از افزودن شیر هم پرهیز می‌کنند.

به هر حال، به هر دلیلی تصمیم گرفتید قهوه بدون شیرین‌کننده بنوشید؛ چند پیشنهاد برای شما داریم، ولی باز تاکید می‌کنیم که باید طعم مورد علاقه خودتان را پیدا کنید:

 

چربی را افزایش دهید

 شکر، نمک و چربی باعث خوش طعم‌تر شدن غذا‌ها و نوشیدنی‌ها می‌شوند. خیلی سخت است در یک غذا هر سه مورد را با هم کاهش دهید. به همین دلیل است که در دهه ۹۰ میلادی، غذا‌های کم چرب، ولی به شدت شور یا به شدت شیرین طرفداران زیادی داشتند.

وقتی می‌خواهید نمک یک غذا را کاهش دهید؛ باید شکر و چربی آن را افزایش دهید تا طعم آن هنوز خوب باقی بماند. برعکس، وقتی می‌خواهید شکر یک غذا را کم کنید؛ به ناچار باید سراغ چربی یا نمک بیشتر بروید.

از همین فرمول برای خوردن قهوه بدون شکر و قند یا هر شیرین‌کننده دیگری استفاده کنید. اگر می‌خواهید شکر کمتری در قهوه بریزید؛ در عوض خامه بیشتری به آن اضافه کنید یا شیر پرچربی استفاده کنید تا طعم سخت و تلخ قهوه نسبتا گرفته شود.


همان‌طور که گفتیم، طعم قهوه اصلی‌ترین موضوعی است که باید در نظر بگیرید. طعم واقعی قهوه می‌تواند بسیاری از معادلات را برهم زده و شما را از افزودن شیرین‌کننده‌ها یا مواد دیگر بی‌نیاز کند.

تهیه قهوه پمولی (پمولایی)


طرز تهیه به سبک پمول:

برای تهیه قهوه پمولی به پودر قهوه، شیر پرچرب، قهوه جوش، خامه و یک قاشق کوچک و منبع حرارتی نیاز داریم.

1.یک فنجان کوچک انتخاب کنید مقدار شیر مورد نیاز را با آن اندازه بگیرید (به ازای هر نفر یک فنجان) و درقهوه جوش بریزید، سپس اگر مایل هستید قهوه شما شیرین شود شکر به آن اضافه کنید (در روش اصیل پمولی از شکر استفاده نمی‌شود)، بعد دو قاشق پودر قهوه بریزید و خوب هم بزنید.

2.اگر بخواهید قهوه با کیفیت بالا تهیه کنید به مقدار سه قاشق‌غذاخوری خامه به آن بیافزائید.

3.از یک قاشق کوچک برای هم زدن استفاده کنید.

4.نکته بسیار مهم در درست کردن قهوه پمولی، برای بدست آوردن یک قهوه خوشمزه و ایجاد کف بیشتر، زمانی که قهوه را روی حرارت قرار دادید هم نزنید، هم زدن باعث میشود قهوه کف نکند.

5. حتما قهوه را روی حرارت ملایم قرار دهید، این نکته باعث میشود قهوه زمان کافی برای دم کشیدن و آماده شدن داشته باشد.

6. زمانی که قهوه شروع به گرم شدن می‌کند حباب های کوچک روی آن شکل میگیرد و کف فوم مانندی، روی قهوه را میپوشاند از قاشق استفاده کنید و کف روی قهوه را داخل فنجان بریزید و قهوه را دوباره روی حرارت قرار دهید.

7.وقتی قهوه به جوش نزدیک میشود قبل از اینکه شروع به قل زدن کند مجدد روی آن کفی ایجاد میشود، آن کف را هم با قاشق از روی قهوه بردارید و دوباره قهوه ی بدون کف را روی حرارت قرار دهید. به طور خلاصه با برداشتن هر بار کف از روی قهوه کف بیشتری به دست می آورید که همان فوم قهوه است و فوم بیشتری به دست می آورید.

8. قهوه جوش را برای 15تا 20 ثانیه روی حرارت قرار دهید سپس بقیه قهوه را به فنجان ها اضافه کنید.

9. قهوه اصلا نباید قل بزند. قل زدن باعث تغییر مزه قهوه میشود.

10.قهوه برای آماده شدن نیاز به 5 تا 10 دقیقه زمان دارد، این زمان را مراقب قهوه باشید و آن را به حال خود رها نکیند اگر قهوه قل قل کند تلخ تر میشود و مزه خوبی ندارد.

11.دقت کنید قهوه راکم کم در فنجان بریزید تا کف قهوه روی سطح نوشیدنی باقی بماند.

12.برای نوشیدن قهوه چند دقیقه صبر کنید تا پودر قهوه ته نشین شود سپس آن را بنوشید

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار