وحید پورمردان مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: در راستای اطلاع رسانی و اعلام هشدارهای لازم در نقاط پرخطر و برکه های نزدیک روستاهای محدوده زیست تمساح تعداد10عدد تابلو در مناطق حوزه شهرستان راسک نصب شد.
کد خبر: ۸۴۱۱۶۴
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۱ 24 April 2020

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان پورمردان بیان کرد: تابلوهای هشدار دهنده منطقه گاندو بزودی به تعداد 15 تابلوی دیگر افزایش می یابد تا تعداد تابلوهای هشدار در منطقه حفاظت شده گاندو و حاشیه روستاهای میزبان گاندو به تعداد 25 تابلو برسد.
وی افزود: علاوه بر اقدامات هشدار دهنده محیط بانان به اهالی روستاها و نصب بنر و صحبت با مردم در نمازهای جمعه و جماعت، تا زمان شروع فصل تخم گذاری تعداد15عدد تابلوی جدید بدلیل حساسیت های گونه در این زمان و امکان هشدارهای بیشتر به حاشیه نشینان و اهالی بومی، نصب خواهد شد .
مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان اشاره کرد: با عنایت به وسعت منطقه، تعداد تابلوها کافی نیست و این اداره کل پیگیر اخذ اعتبار لازم جهت انجام این امر و افزایش تعداد تابلوهای هشدار دهنده در منطقه حفاظت شده گاندو است.
پورمردان ادامه داد: در پی سیلاب اخیر در جنوب استان علاوه بر خسارت و مصائب که به مردم بومی، پوشش گیاهی، زیرساخت های محیط زیست وزیستگاههای جانوران مختلف از جمله گونه تمساح ایجاد شد، تابلوهای هشدار دهنده منطقه نیز تخریب شده است که در راستای حمایت از حیات وحش بخصوص گونه نادر جانوری تمساح پوزه کوتاه "گاندو" ، تابلوهای هشدار دهنده مجددأ تهیه ونصب شد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
OwaVWMeYJAoZ
|
New Zealand
|
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
دمتون گرم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار