مسوول روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زاهدان گفت: در پی بارش نزولات جوی و رفع آبگرفتگی معابر زابل نیروهای سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زاهدان به این شهرستان اعزام شدند.
کد خبر: ۸۴۵۶۷۷
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰ 04 May 2020

 

علی نجفی زاده اظهارداشت: ۲ تیم عملیاتی و امدادی سازمان آتش نشانی زاهدان به استعداد هفت نیرو از آتش نشانان متخصص سازمان، یک دستگاه خودروی سنگین نجات مجهز به تمامی امکانات امداد و نجات از جمله چهار عدد پمپ روبین، ۲ عدد کف کش، یک قایق و یک خودرو سبک به فوریت آماده سازی در ساعت ۱:۳۰ بامداد امروز به زابل اعزام شدند.

وی تصریح کرد: سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زاهدان در صورت نیاز به اعزام نیرو و تجهیزات بیشتر آماده کمک رسانی است.

مسوول روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زاهدان گفت: آتش‌نشانان پس از مشخص شدن فعالیت‌هایشان، عملیات امداد و نجات را آغاز کرده و استقرار نیروها نیز تا پایان هر زمانی که نیاز به امدادرسانی باشد ادامه خواهد داشت.

به گفته مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان، دیشب ۱۶.۵ میلی‌متر باران در زهک بارید که این مقدار بارش در این موقع از سال طی ۲۲ سال اخیر بی‌سابقه بوده است.

محسن حیدری اظهار داشت: بارش‌های بهاره در شبانه روز گذشته نیز در سیستان و بلوچستان ادامه داشت و اما این بار تمرکز بارش‌ها نیمه شمالی این استان را فرا گرفت و از حدود ۱۷ ایستگاه هواشناسی و بارانسنجی این منطقه باران گزارش شد.
وی افزود: در جریان بارش شب گذشته از شهر زهک ۱۶.۵ میلی‌متر باران گزارش شد که این مقدار بارش در اردیبهشت بی‌سابقه بوده است. 
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در شبانه روز گذشته علاوه‌بر زهک، از ایستگاه‌های شهرک گلخانی ۱۹، بنجار و ژاله‌ای ۱۴، محمد شاهکرم ۱۱.۵، میلک ۸.۵، فرودگاه زابل ۷.۹ و کوه خواجه ۶.۷ میلی متر باران گزارش شده است.
وی تصریح کرد: بر اساس  خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های جوی امروز نیز شرایط برای وقوع بارش‌های رگباری در سیستان و بلوچستان فراهم است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار