مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: پارسال بیش‌از یک میلیارد ریال زکات در این شهرستان جمع‌آوری شد که ۳۰ درصد نسبت به سال ۹۷ افزایش دارد.
کد خبر: ۸۴۵۶۷۸
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۷ 05 May 2020

 

محمدعلی تراقویی اظهار داشت: زکات جمع‌آوری ‌شده در ایرانشهر در قالب زکات واجب، مستحبی و فطره بوده که برای برآورده شدن نیازهای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) این شهرستان هزینه شده است. 

وی با بیان اینکه بیش‌از ۵٠ نشست آموزشی با حضور روحانیون و مبلغان در خصوص اهمیت پرداخت زکات پارسال در ایرانشهر برگزار شد،  افزود:علت افزایش زکات تبلیغات موثر در مناطق مختلف با شعار نویسی و یادآوری این امر الهی به مردم بوده است. 

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) ایرانشهر اظهار داشت: آگاه سازی مردم و فرهنگ سازی پرداخت زکات یکی از مهمترین عواملی است که مردم را به پرداخت این فریضه الهی تشویق می‌کند.

وی افزود: زکات جمع‌آوری شده در تامین جهیزیه نوعروسان تحت حمایت کمیته امداد، کمک‌هزینه تحصیلی دانش‌آموزان و دانشجویان، کمک‌هزینه درمانی بیماران صعب‌العلاج و خانواده‌های نیازمند و پروژه‌های عمرانی عام‌المنفعه ایرانشهر هزینه شده است. 

تراقویی زکات را در رفع بسیاری از مشکلات فرهنگی و اقتصادی حائز اهمیت دانست و گفت: با دادن زکات بسیاری از مشکلات اقتصادی و فرهنگی برطرف می‌شود.

وی بیان کرد: در قرآن کریم آمدن زکات در کنار نماز نشانه آن است که رابطه با خداوند متعال از طریق نماز حاصل شده و رابطه با مخلوق خداوند از راه ادای زکات برقرار می‌شود.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) ایرانشهر تاکید کرد: زکات از مهم‏ترین فرایض دینی است که با احیای آن می‌توان گام‌های بلندی در راستای رفع محرومیت از خانواده‌های نیازمند و عمران مناطق محروم برداشت.

به گزارش ایرنا در ایرانشهر هشت هزار خانوار در قالب بیش‌از ٢۴ هزار نفر تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند.

ایرانشهر از توابع سیستان و بلوچستان در مسیر ۳۳۷ کیلومتری زاهدان مرکز این استان واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار