رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو کرج گفت: قیمت خودرو در حال حاضر کاذب است، البته یکی از دلایل این گرانی برخی افراد هستند چون در تمام دنیا زمانی که محصولی افزایش قیمت داشته باشد مردم از خرید دست می‌کشند اما در ایران برعکس است و افزایش قیمت باعث عطش بیشتر برای خرید می‌شود.
کد خبر: ۸۴۸۲۵۶
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۰ 10 May 2020

قیمت‌های بی حساب و کتاب در بازار خودرو/ مردم در افزایش گرانی‌ها مقصرند

به گزارش «تابناک البرز»؛ حمید کریمی در خصوص وضعیت بازار خودرو گفت: وضعیت این بازار خوب نیست، یکی از دلایل آشفتگی در این بازار وجود سایت‌ها و برنامه‌های مجازی هستند که به نوعی تعیین کننده قیمت شده‌اند.

کریمی افزود: از مردم تقاضا دارم که به سایت‌ها توجه نکنند، این سایت‌های آنلاین به واقع نابود کننده هستند و باعث افزایش قیمت‌های این چنینی همین سایت‌ها هستند.

کریمی محل معامله خودرو را در نمایشگاه و دفاتر اسناد رسمی دانست و افزود: محل معامله‌های ماشین نمایشگاه‌های خودرو است نه آپارتمان‌های شخصی؛ متاسفانه امروز شاهد آن هستیم که برخی حتی معاملات میلیاری خود را در آپارتمان‌های شخصی و به اصطلاح خارج از نمایشگاه و فضای رسمی  انجام می‌دهند که خود آن باعث مشکلات عدیده‌ای می‌شود.

وی افزود: معامله باید با حضور کارشناس باشد تا کیفیت خودرو، تصادفی نبودن آن، شماره صحیح شاسی و تمامی موارد بررسی شود تا اتفاقا ناخوشایندی رخ ندهد، اما امروز شاهد آن هستیم ماشین دو یا سه میلیاردی را معامله کرده و چک می‌گیرند و وقتی برای نقد کردن چک به بانک می‌روند متوجه مشکل دار بودن چک می‌شوند و یا حتی برعکس بدون استعلام خودرو از مراجع قانونی خودرو را خریداری می‌کنند و بعداً متوجه می‌شوند به  وسیله این خودرو  کارهای ضد امنیتی، ضد اخلاقی و حتی قاچاق انجام شده است، اما اگر تمامی این معاملات در  نمایشگاه صورت بگیرد کارشناس در برابر تمامی این موارد مسئول است.

وی یکی دیگر از مشکلات بازار خودرو را تحویل ندادن به موقع خودرو توسط شرکت‌های تولید کننده عنوان کرد و گفت: متأسفانه این شرکت‌ها هزینه را از مردم دریافت می‌کنند اما خودرو را به موقع تحویل نمی‌دهند، این در حالی است که پارکینگ این شرکت‌ها مملو از خودرو است.

وی در ادامه شفاف سازی را راهی مناسب برای کنترل بازار دانست و اظهار کرد: برای مثال خودروسازها اعلام می‌کنند که ما قصد افزایش قیمت ۱۰ الی ۲۰ درصدی داریم اما زمانش را نمی‌گویند و همین باعث افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی قیمت خودرو در بازار  می‌شود اما اگر همان ابتدا شفاف و واضح قیمت‌ها اعلام شود ما دچار این حجم از افزایش قیمت نمی‌شویم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار