بنابراین انتظار می رود شهرداری ایلام با ارایه مستندات ومدارک مستدل ومحکم به یکایک ابهامات مطرح شده پاسخ دهند ؛ ابهاماتی از قبیل تسامح وتساهل وچشم پوشی بر فعالیت عمرانی افراد خاص که عمدتا  قرابت تباری ،قومی و فامیلی آنان به اعضای شورای شهرو شهرداری بعنوان سندی محکم بر تایید ابهامات به اثبات رسیده ویا اینکه برخی از خدمات شهری به جای تامین منافع شهروندان ،بیشتر حول محور تامین منافع برخی افراد خاص می چرخند!
کد خبر: ۸۴۹۵۶۸
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۴ 12 May 2020

تابناک ایلام::شهروندان ایلامی بهتر از هر شخصی به وقایع این سالهای شورای شهر وشهرداری آگاهی دارند ،وقایعی از جنس اختلاف بر سر چیدمان کمیسیون ها،نزاع بر سر ریاست و مدیریت بر این کمیسیون ها آن هم نه برای خدمت به خلق الله بلکه تعریف نوعی از سهم خواهی که از تصاحب بر برخی کمیسیون های چرب و پر ملات !ناشی می شد 

شوراییانی که با چمبره بر منافع شهر ،به جای خدمت برای عمران وآبادانی و توسعه رفاهیات و تغییر مبلمان شهری مورد انتظار شهروندان ،حضور در شورا را به مثابه غنیمتی جنگی تلقی کرده یا کمیسیون ها ومنابع درآمدی شهر را حق مسلم خود برای بهره وری ومنفعت طلبی قلمداد می کردند .

همین موضوع باعث شد تا ایلام ،بزرگترین شهر استان در تمامی حوزه ها همچنان درجا زده ویهره مندی از شهری در تراز ایلامیان به حسرت و گره ای  در دل  یکایک شهروندان ایلامی  تبدیل شود .شورایی که به جای برآورده نمودن انتظارات شهروندان ،به مکانی برای اردوکشی ها ایلی وقبیله ای و رزمگاهی برای نزاع های منفعت طلبان مبدل شد .

اما به رقم اینکه در این دوره از فعالیت شورای شهر ،همچنان اختلافات به صورت آتش زیر خاکستر استمرار دارد ونگاههای ایلی وقبیله ای بر تمامی حوزه های فعالیت این شورا سایه افکنده ،اما بدلایلی همچون اکثریت قدرتمند وهم عقیده ،حضور شهرداری کاربلد وتوانمند در راس این دستگاه خدماتی و برخوردار شدن از شانس بزرگ کسب درآمد و منابع مورد نیاز برای عمران وزیباسازی شهر ،اختلافات وبگو مگوها به سایه کشانیده شده و هیاهوی رسانه ای و فضای مجازی همراه ،مانع از شنیده شدن صدای مخالفین ،انتقادات وکجروی احتمالی اکثریت شورا شده است .

با این حال نه می توان ازکنار خدمات ،کارکرد اصولی و منطقی شهرداری ،تلاش های فزاینده برای دگرگونی در چهره شهر در حوزه عمران ،زیباسازی وتغییر بهینه در مبلمان شهری عبور کرد ،نه می شود اینگونه انتظار داشت که چون شهرداری به وظیفه ذاتی خود عمل می کند ،باید با دو دست دهان اقلیت معترض را بست یا اینکه مانع از بیان ابهامات موجود در شورا وشهرداری شد ؟!

خوب انصاف و منطق حکم می کند ،تمامی کارهایی که در حوزه عمران وزیباسازی شهر صورت گرفته  را در یک کفه ترازو قرار داده و ابهامات وسوالات مطرح شده را هم در کفه دیگر قرار داد ،با وجود سنگینی کفه ترازو به نفع خدمات مثبت شهری ،باید کاری کرد که با ابهام زدایی از فعالیت شهرداری وشورای شهر ،کفه را به نفع کارکردها وعملکرد شورا وشهرداری سنگین تر کرد .

ما بنا نداریم با کالبد شکافی اتفاقات سال گذشته ومسایل مطروحه ،حاشیه ای را رقم بزنیم که تمرکز شهردار را از پرداختن به حوزه وظایف خود منحرف نماییم ،اما بدیهی است که این روزها تحلیل و تفسیرهای متفاوتی از برخی فعالیت های عمرانی انجام گرفته در شهر ایلام صورت می گیرد ،وباید پذیرفت که حرف وحدیث هایی پشت سر اعضای شورا شهر وشهرداری وجود دارد که نیاز است اعضای شورای شهر وشهرداری با حرکت به سوی ابهام زدایی ،هم خیال شهروندان را از این حیث راحت کنند وهم اینکه کارنامه قابل قبول ومتفاوتی از خود برجای بگذارند .

بنابراین انتظار می رود شهرداری ایلام با ارایه مستندات ومدارک مستدل ومحکم به یکایک ابهامات مطرح شده پاسخ دهند ؛ ابهاماتی از قبیل تسامح وتساهل وچشم پوشی بر فعالیت عمرانی افراد خاص که عمدتا  قرابت تباری ،قومی و فامیلی آنان به اعضای شورای شهرو شهرداری بعنوان سندی محکم بر تایید ابهامات به اثبات رسیده ویا اینکه برخی از خدمات شهری به جای تامین منافع شهروندان ،بیشتر حول محور تامین منافع برخی افراد خاص می چرخند!

 ساختمان شهربانی سابق در حاشیه میدان 22بهمن شهر ایلام که در ادوار گذشته به یکی از اعضای شورای شهر واگذار شد واینک تحت عنوان مجتمع تجاری تغییر کاربری داده است ،این روزها علم شدن پایه های بتونی چند طبقه ای را تجربه می کند که گویا خارج از تعهدات پیشین وبه نوعی بر املاک عمومی بنا نهاده شده است. از سویی نیز به ادعای منتقدین ،توسعه این مرکز تجاری خارج از ضوابط بوده و چشم پوشی هایی نیز در حوزه حقوق وعوارض قانونی صورت گرفته است .

از آنجایی که شهر ایلام محصور در کوهستان بوده و در مسیل بنا نهاده شده  ،ایجاد سیل بند یکی از ضروریات این شهر است و حرکت شهرداری به این سمت قابل تقدیر است ،اما به عقیده منتقدین ،در احداث سیلبندهای جدید اهم ومهم نشده و به جای اولویت دهی به منافع عمومی ،این طرح عمرانی در راستای تامین منافع یکی از اعضای شورای شهر عملیاتی شده به گونه ایکه در میان مدت افزایش ارزش املاک این عضو شورا را به دنبال خواهد داشت .

 یا اینکه ایجاد فضای سبز در حوالی بلوار شهید بهشتی شهر ایلام در راستای تبدیل به احسن این نقطه بدلیل موقعیت املاک مسکونی وتجاری یکی از بستگان اعضای شورا یا شهردار صورت گرفته است که در میان مدت می تواند ارزش این املاک را به شکل خیره کننده ای دستخوش تغییر نماید .یا همین موضوع مطرح شده چند روز اخیر در فضای مجازی مبنی بر ساخت وساز بدون پروانه برخی از اعضای شورای شهر !

هرچند به عقیده نگارنده ومدیریت این رسانه ،بیان ابهامات مطروحه به معنای تایید آن نیست و از سویی چیزی از ارزشهای شهردار و خدمات قابل توجه ایشان در طول مدت اخیر نخواهد کاست ،اما انتظار می رود شورای شهر وشهرداری ایلام با پاسخگویی مستند ومستدل وابهام زدایی ،هم اذهان منتقدین وشهروندان را پاکسازی نموده وهم اینکه حقانیت وجهت عملکرد خود در راستای تامین منافع شهروندان را به اثبات رسانند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
تا بوده چنين بوده!!! شورای شهر آفتی شده برای همه شهرها، ایلام هم از این قاعده مستثنی نیست.
کاش شوراها را برای همیشه منحل کنند، چه سودی برای مردم دارند!
علیمرد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
این مثل را تو این زمانه خیلی قبول دارم.
))هیچ گربه ای برای رضای خدا موش شکار نمیکنه)
علیمرد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
تنها کار نابجائی که آقای خاتمی در زمان ریاست جمبوری داشتن ایجاد شوراها بود .چون واقعا سکوی پرتابی برای چندین نفر آدم بیخود شد و بنظرمن اینها شورای شهر نیستن و شورای شر هستن.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار